حضور گسترده و پرشور دلدادگان اهل بیت خاصه امام هشتم (ع) در مراسم استقبال در بندرترکمن ،جلوه های خاص و بی بدیلی از ارادت مردم منطقه به علی ابن موسی الرضا (ع)را نشان داد.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 13 August 2016
خدام و حاملان پرچم رضوی در نهمین برنامه کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان با استقبال پرشور مردم بندرترکمن وارد این شهر شدند.

 اعضای کاروان خدام رضوی از 19مرداد وارد گلستان شده و با مردم شهرستان های مختلف استان دیدار داشته اند.
حضور گسترده و پرشور دلدادگان اهل بیت خاصه امام هشتم (ع) در مراسم استقبال در بندرترکمن ،جلوه های خاص و بی بدیلی از ارادت مردم منطقه به علی ابن موسی الرضا (ع)را نشان داد.
مداحی یک ازاعضای کاروان، حرکت دادن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مسجد جامع بندرترکمن و توزیع نبات و نمک بسته بندی شده و متبرک آستان رضوی از برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان بود.
دیدار با حاج آخوند عابدی کر امام جمعه اهل تسنن بندرترکمن و حضور تعدای از طلاب، علما و حافظان قرآن اهل تشیع و تسنن در این مراسم از نکات ویژه این برنامه بود.
حضور حاملان پرچم رضوی در بیمارستان امام خمینی (ره) بندرترکمن، دیدار با خانواده شهدا و گفت وگو با حجت الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه بندرترکمن، عبدالحکیم فیروزی فرماندار و جمعی دیگر از مسوولان شهرستان از دیگر برنامه های این گروه بود.
اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا 11 ذی القعده سالروز ولادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، در این ایام با حضور گروه هایی از خدام رضوی در بیشتر شهرها و روستاهای کشور، برنامه های مختلف فرهنگی و قرائت ادعیه برگزار می شود.
این کاروان پیش از این به شهرهای مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش،علی آباد، خان ببین و کردکوی سفر کرده است.
ایران افتخار میزبانی هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت،حضرت رضا (ع) را دارد.
مردادماه سال گذشته نیز کاروان خدام رضوی میهمان مردم خونگرم بندرترکمن بود.
بندرترکمن با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان قرار دارد، ساکنان این شهر را قومیت های ترکمن ، ترک ، سیستانی و قزاق شامل می شوند، اما بیشتر آنان هموطنان ترکمن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
غلط کردین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار