کد خبر: ۲۷۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 14 August 2016


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از وجود 13 هزار و 300 دستگاه پست برق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ ناصر اسکندری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تأکید بر اصلاح الگوهای مصرف توسط مشترکان برق اظهار داشت: 13 هزار و 300 دستگاه پست برق در این استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این پست‌های برق به صورت اتاقک‌ها یا بالای تیر برای تبدیل ولتاژ استفاده می‌شوند، افزود: در این زمینه بیش از 12 هزار و 300 کیلومتر شبکه برق در البرز وجود دارد که در استان خدمات رسانی به مردم را انجام می‌دهد.

اسکندری با بیان اینکه باید الگوهای مصرف توسط مشترکان برق به درستی رعایت شود، افزود: مشترکان البرزی 890 میلیارد ریال به شرکت توزیع برق بدهکار هستند.

اسکندری خاطرنشان کرد: اگر مشترکان برق به درستی در پرداخت وجوه برق خود اقدام کنند می‌توانیم مسیر خدمات‌رسانی و توسعه شبکه‌های برق را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در استان البرز یک میلیون و 200 هزار مشترک برق وجود دارد،‌ افزود: با توجه به رشد جمعیت در این استان میانگین استفاده مردم از برق نیز به مراتب بیشتر می‌شود، بدین منظور توسعه شبکه‌های برق در این زمینه امری مهم به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت برق استان البرز با اشاره به انشعاب‌های غیرمجاز در استان البرز افزود: متأسفانه وجود انشعاب‌های برق غیرمجاز در این استان سبب بروز مشکلات بسیاری برای شرکت برق شده است که لازم بوده در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

اسکندری با تأکید بر اینکه برخی از افراد از شبکه برق بدون هماهنگی و اخذ مجوز استفاده غیرمجاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: این روند ضربه زیادی به صنعت برق زده و در آینده ما را با بحران جدی‌تری مواجه می‌کند.

وی یکی از مهمترین دلایل وجود این شبکه‌های غیرمجاز را ساخت منازل غیرمجاز عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها مجوز ساخت ندارند لذا هیچ نوع خدماتی به آنها نیز ارائه نمی‌شود اما سازندگان این واحدها با اقدامات غیرقانونی برق را نیز تأمین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق استان البرز در ادامه به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت نامگذاری امسال،‌ شرکت برق نیز باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد و گام‌های جامعی را در خصوص اجرایی شدن این مهم بردارد.

اسکندری با تأکید بر اینکه تولید محلی برق در البرز در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفته است افزود: در این زمینه ایجاد ظرفیت 15 مگاوات تولید برق پراکنده در استان انجام می‌شود.

وی کاهش تلفات انرژی و نصب کنتور فهام را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کردو بیان داشت: در بحث کاهش تلفات انرژی که در دستور کار شرکت برق استان البرز قرار دارد با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته‌ایم به میانگین صنعت برق کشور نزدیک شویم که در این زمینه تلفات انرژی در البرز امسال به 12 درصد کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت برق استان البرز همچنین به نصب کنتور فهام در این استان اشاره کرد و افزود: در مرحله اول اجرایی شدن این طرح 11 هزار و 800 کنتور فهام در البرز نصب می‌شود.

به گفته اسکندری، طرح فهام ایجاد زیرساختی به منظور قرائت مکانیزه کنتورهای مشترکین البرزی است که در این زمینه و با اجرایی شدن این مهم کنتور مشترکین بدون مراجعه مأمور قرائت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار