کد خبر: ۲۷۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 14 August 2016


مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز با اعلام اینکه مشترکان البرزی اعم تجاری، خانگی ، صنعت و عمومی هستند ، گفت: این مشترکان 890میلیارد ریال به شرکت توزیع برق بدهکارند.

ناصر اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان انرژی مصرفی در یک سال گذشته 4/6 میلیارد کیلووات ساعت است که یکی از مشکلات عمده در بخش برق دریافت نکردن مطالبات برق مصرفی مشترکان است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اظهار کرد: دریافت این مطالبات می تواند در کیفیت خدمات رسانی تاثیر گذار باشه ضمن اینکه از طریق این نقدینگی ها است که وزارت نیرو هزینه های جاری صنعت و سرمایه گذاری را تامین می کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در استان البرز یک میلیون و 200 هزار مشترک وجود دارد و این یکی از شاخص های مثبت استان البرز است .

اسکندری با اشاره به اینکه بخش صنعیت در البرز به شدت در حال رشد است، افزود: بنابر این در آینده نزدیک بخش اعظمی از انرژی در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و این امر ارزش افزوده در جامع ایجاد شود.

***13هزارو 300 دستگاه پست برق در البرز

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: 13هزارو 300 دستگاه پست برق در این استان به مردم خدمات رسانی می کند که می تواند در صنعت برق کار گشا باشد.

وی بیان داشت : این پست های برق به صورت اتاقک ها یا بالای تیر برای تبدیل ولتاژ استفاده می شوند و نیازمند نگهداری، توسعه، افزایش ظرفیت، تعویض روغن و رسیدگی هستند.

اسکندری افزود: بیش از 12هزارو 300 کیلومتر شبکه برق در البرز وجود دارد که در استان خدمات رسانی به مردم را انجام می دهد.

این مسئول اظهار کرد: روند رشد بار در استان البرز نسبت به میانگین کشور بالا است و در سال گذشته حداکثر پیکی که گذراندیم یکهزارو 155مگا وات بوده است .

اسکندری با اشاره به اینکه زمان پیک بار مصرف در استان را گذرانده ایم ، بیان کرد: پیک مصرف البرز در سال جاری به رقم یکهزارو 227مگاوات رسیده است.

***انشعاب های غیرمجاز دغدغه شرکت توزیع برق البرز

این مسئول گفت: از دغدغه های دیگر شرکت توزیع برق استان بحث برق های غیر مجاز است که از شبکه برق بدون هماهنگی و اخذ مجوز استفاده غیر مجاز می شود.

وی ادامه داد: این روند دو ضربه به صنعت برق کشور و استان وارد می کند ، اول اینکه برقی که مصرف می شود بابت آن پولی به خزانه دولت برنمی گردد و دیگر اینکه در گذشته برای ظرفیت تاسیسات برق پیش بینی نشده و همین امر سبب آسیب های متعدد به تاسیسات برق ایجاد مشکل در برق مصرفی مشترکان البرزی خواهد شد.

وی افزود: مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز، قوانین و مجوزهای لازم برای برق مصرفی از شبکه برق مورد پایش و اندازه گیری قرار گیرد.

اسکندری اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، می بایست در بخش برق هم تعبیری از شعار سال داشته باشیم که در این بخش حرکت جامعی صورت گرفته است .

این مسئول با بیان اینکه یکی از بحث های اقتصاد مقاومتی در بخش برق معنی دار است ، گفت: تولید محلی برق در البرز در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفته و یکی از جهت گیری ها این است امسال در استان نیروگاه های مقیاس کوچک گسترش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا ایجاد ظرفیت 15مگاوات تولید برق پراکنده در استان انجام می شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: بحث کاهش تلفات انرژی به عنوان یکی از اقدامات در دستور کار شرکت توزیع برق البرز است، به طوری که دردو سال گذشته این روند در البرز آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق البرز گفت: در راستای کاهش تلفات برق تلاش شده و تا کنون نیز توانسته ایم به میانگین صنعت برق کشور نزدیک شویم .

وی افزود: تلفات انرژی در البرز امسال به 12درصد کاهش یافته است .

***11هزارو 800 کنتور فهام در البرز نصب می شود

اسکندری اظهار کرد: برای این منظور قرار است در سال جاری کنتورهای طرح فهام برای مشترکین نصب شود که طرح اولیه آن با نصب 11هزارو 800 کنتوربرای مشترکین آغاز می شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: اجرای سیستم ایجاد زیر ساخت برای قرائت مکانیزه کنتورهای مشترکین البرزی سبب می شود، کنتور مشترکین بدون مراجعه مامور قرائت شود وارتباط دو سویه بین مشترکین و شرکت توزیع برق البرز به صورت مکانیزه ایجاد شود.

*** نصب یکهزارو 290 کنتور هوشمند چاهای کشاورزی در البرز

اسکندری گفت: نصب کنتور های هوشمند چا های کشاورزی از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان البرزاست که قرار است تا پایان سال جاری یکهزارو 290 کنتور درسال جاری بر روی چاه ها قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه نصب کنتور های هوشمند چاهای کشاورزی با هماهنگی سازمان آب البرز انجام شده ، افزود: نصب این کنتور ها ضمن اینکه انرژی چاها را اندازه گیری می کند، بحث کنترل برداشت آب را هم توسط این کنتور ها می توان رصد کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق البرز به افزایش ظرفیت فوق توزیع و انتقال برق در این استان اشاره کرد وگفت: این استان در حوزه شبکه بالا دستی و فوق توزیع و انتقال در حوزه برق منطقه ای تهران قرار دارد و نیازمند حرکت جهادی متناسب با حرکت استان است.

***شرکت توزیع برق در بخش انرژی بیشترین یارانه را پرداخت می کند

اسکندری گفت: شرکت توزیع برق در این بخش یارانه بسیاری پرداخت می کندد و میانگین فروش برق در البرز660 میلیارد ریال است.

وی افزود: قیمت تمام شده برق دو هزارو 300 میلیارد ریال است که در بخش واگذاری انشعاب هم به همین گونه است و اگرصنعت برق بخواهد سرمایه گذاری هایش را انجام دهد و خدمات را بهبود دهد نیازمند تامین منابع است که امیدواریم منابع بیشتری در حوزه صنعت برق ایجاد شود شود.

وی اظهار کرد: با تلاش این شرکت همه شاخص های بهره برداری در همه بخش ها بهبود یافته و میانگین خاموشی به ازای هر مشترک کاهش یافته و میزان انرژی توزیع نشده در بین استان نیز کاهش یافته است .

وی ادامه داد: مدت زمانی که در طول یک سال هر مشترک خاموشی داشت کاهش دارد ، بنابراین صنعت برق در استان البرز توانسته اند با تلاش جمعی، خدمات بیشتری به مشترکان ارائه دهند.

*** فعالیت های تصدی گری شرکت توزیع برق به بخش خصوصی واگذار می شود

این مسئول بیان داشت: از بحث های دیگر واگذاری فعالیت های تصدی گری است که به بخش های خصوصی واگذار می شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون 25خدمت را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده ایم و تصمیم داریم متناسب با توانمندی در حوزه های مختلف روز به روز بیشتر شود.

وی اظهار کرد: از این پس ارتباطات مردمی با صنعت برق از طریق مکانیزه و یا دفاتر انجام می شود وجهت گیری به این شکل است که سال آینده نیازی به حضور هیچ خدمت گیرنده ای به شرکت برق اتفاق نیفتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار