عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر قزوین خاستگاه عالمان بسیاری بوده و زمینه پرورش این انسان‌های والامقام را فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۷۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح خانه موزه ابوترابی اظهار کرد: قزوینی‌ها اهل خیر و عالم‌دوست هستند و به همین دلیل است که عالمان بسیاری از این شهر به میهن اسلامی ایران تقدیم شده است.

وی با اشاره به اینکه خصوصیات اخلاقی و کرامت‌های انسانی والا در خاندان ابوترابی علاوه بر محیط پرورش به نحوه تربیت و سلوک این خاندان نیز بستگی دارد، عنوان کرد: آیت‌اله سید عباس ابوترابی در مکتب آیت‌اله بروجردی پرورش یافته‌اند و خانواده مادری این خاندان نیز از پیشینه بسیار غنی برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این خاندان در قبل و بعد از انقلاب با وجود فشارهای مختلف هرگز از قم خارج نشدند و همواره راه انقلاب و شهدا را پایدار و استوار ادامه دادند.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه خانواده ابوترابی با وجود جایگاه خود در سطح ملی هیچ‌گاه تقاضای مادی نداشته‌اند، گفت: یاد نیکو و مقام والای خاندان ابوترابی می‌تواند پیشتوانه غنی برای این شهر و دیار باشد.

وی افزود: مرمت این بنا می‌تواند در گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره این خانواده عالی مقام تأثیر بسزایی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار