رئیس هیأت کوهنوردی استان قزوین گفت: چهاردهمین صعود سراسری به قله خشچال الموت طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، غلامحسن نکونام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: چهاردهمین صعود سراسری به قله خشچال الموت طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این صعود به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، روز قزوین و سفر هیأت دولت به استان قزوین برگزار می‌شود و حرکت کوهنوردان به قله خشچال نیز از روز پنج‌شنبه ساعت 15 آغاز می‌شود.

رئیس هیأت کوهنوردی استان قزوین اذعان کرد: به عقیده من این صعود نخستین صعود سراسری است چرا که از یک جهت منحصر به فرد بوده و خارج کردن کار از انحصار سیاسی است.

نکونام تصریح کرد: افتخار جنگیدن در کنار سید آزادگان علی‌اکبر ابوترابی نصیب من نشد اما در کوهنوردی از فیض وجودی ایشان بهره‌مند شدم و باید بگویم ما به ابوترابی خیلی بدهکار هستیم‌.

این مسؤول ورزشی اضافه کرد: سیدعلی‌اکبر ابوترابی کوه را مانند جبهه می‌دانست و می‌گفت تنها جایی که از آن اکسیژن می‌گیرم، کوه است.

رئیس هیأت کوهنوردی استان قزوین گفت: شاید مردم ندانند که ابوترابی عاشق کوهنوردی بود و در نخستین صعود کوهنوردان ایرانی به اورست کنارشان بوده و تمام قله‌های بالای 4 هزار متر را فتح کرده است.

وی بیان کرد: 4 نفر از کوهنوردان قزوینی به سرپرستی فرشاد مهرجویی اخیراً چهار بار در یک روز از دیواره علم‌کوه صعود کردند.

رئیس هیأت کوهنوردی استان قزوین افزود: تلاش دیگری که ساعتی پیش به سرانجام رسید موفقیت سعید آقاکاشی در پیمودن مسیری در علم‌کوه در رشته یخ‌نوردی خشک بود.

نکونام خاطرنشان کرد: علیرضا بلاغی غارنورد قزوینی هم‌اکنون در یک هزار متری زیر زمین در غار جوجار کرمانشاه غارنوردی می‌کند.

این مسؤول ورزشی از اعزام رضا علیپور سنگ‌نورد استان قزوین به مسابقات قهرمانی جهان که در پاریس برگزار می‌شود، خبر داد و عنوان کرد: این اعزام کمتر از 24 روز آینده صورت می‌گیرد.

نکونام با بیان اینکه میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا که روزهای چهارم و نهم مهرماه سال جاری در رده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و به عهده ایران است، یادآور شد: استان قزوین در این راستا میزبان دو اردوی تیم ملی است که یکی از آن‌ها انجام شده و دیگری در شهریور ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از سال 62 تابلویی با امضای کوهنوردان ایرانی و ژاپنی از صعود مشترکی که به قله ماناسلو داشتند در اتاق هیأت کوهنوردی استان قزوین نصب بود، از چند سال پیش مفقود شده بود که با تلاش بسیار در ضایعات اداره‌کل تربیت بدنی در مجموعه تختی این تابلو را پیدا کردیم.

رئیس هیأت کوهنوردی استان قزوین خاطرنشان کرد: چهلمین آیین گرامیداشت این صعود در روز 17 مرداد ماه با حضور کوهنوردان حاضر در آن صعود در وزارت ارتباطات برگزار شد که ما از آن تابلو چهار نسخه تهیه کرده و یکی را به سرپرست هیأت ژاپنی تقدیم کردیم.

نکونام گفت: هیأت ژاپنی از این اقدام بسیار خشنود شدند و این یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی من بود.

این مسؤول اذعان کرد: مشکل مالی مثل همیشه گریبانگیر هیأت کوهنوردی استان قزوین بوده و مطالبات این هیأت از دستگاه‌های ذیربط و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نتیجه‌بخش نبوده و این در حالی است که به یک هیأت ورزشی با وجود کم کاری مبلغ 25 میلیون تومان کمک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار