کد خبر: ۲۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 21 August 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر اینکه در سازمان بهزیستی آمادگی لازم به منظور ارائه مشاوره های روانشناختی وجود دارد، گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در استان البرز با مشکلی مواجه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد در همایش «آموزش کمک های اولیه روانشناختی در حوادث و بلایا و نقش آن در مدیریت بحران» که صبح یکشنبه در سالن باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: امدادگران ایثارگران حقیقی عرصه بحران هستند.

وی با بیان اینکه امروز بحث آموزش در رابطه با ارتقاء توانایی امدادگران از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: پیشگیری و آگاه سازی مقوله حائز اهمیتی است، به هر میزان در حوزه پیشگیری توفیقی داشته باشیم مشکلات بعدی کاهش پیدا می کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: بسیاری از عوامل وقوع طلاق در کشور به سبب عدم آگاهی سلایق شخصی است، اهمیت آموزش در چنین پدیده ای درک می شود.

بیات نژاد با اعلام اینکه باید فرهنگ آموزش در جامعه فراگیر شود تا آسیب ها کاهش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر توجه به امر آموزش در جامعه یک بُعدی و گذرا بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بدون شک با تمام وجود جایگاه آموزش را درک می کنیم، قدرتمند ترین سلاحی که می تواند دنیا را دگرگون سازد؛ بحث آموزش است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات حمایتی و توانبخشی انجام شود، افزود: زحمات امدادگران قابل درک است چرا که خط شکنان لحظات بحرانی هستند، امدادگران از ویژگی های خاصی برخور دارند

بیات نژاد با اعلام اینکه امداگران باید به نوعی مددکار و روانشناس باشند، گفت: امداد گران از احساسات عمیق انسانی برخوردار بوده، سختی کار امدادگران بر کسی پوشیده نیست متاسفانه میزان آسیب پذیری این قشر بیشتر از سایر مردم است.

وی تصریح کرد: بحران های متعددی در کشور رخ داده که امدادگران در حوزه های مختلفی با حضور خود در صحنه به خوبی نسبت به ادای وظایف خود بر آمدند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی آمادگی لازم به منظور ارائه مشاوره های روانشناختی وجود دارد تا افراد در وهله نخست مشاوره های لازم را کسب کنند.

بیات نژاد در پایان بیان کرد: در رابطه خدمات مشاوره ای و پرداخت یارانه ها در این حوزه مشکلی در استان البرز وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار