کد خبر: ۲۸۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 22 August 2016


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از دستور به رئیس اصناف استان برای ساماندهی عرضه پوشاک خبر داد و گفت: مظاهر نامناسب حضور افراد مختلف با لباس‌های مزین به تصاویر زننده به معضل فرهنگی در استان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان البرز، حاجی رضا شاکرمی گفت: بر این اساس هرکس که عالما لباس‌ها، نشانه‌ها، نقاشی و تصاویر که علامت گروه‌های ضد اسلام دارند تولید یا وارد کند و یا کسبه و دستفروشانی که به توزیع و فروش این اقلام اقدام کنند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین اظهار داشت: براین اساس اصناف مکلف شده با همکاری و حضور پلیس اماکن، اتحادیه مربوطه و تعزیرات حکومتی ضمن نظارت بر واحدهای صنفی فروشندگان البسه و دستفروشان، در صورت مشاهده مصادیق گفته شده ضمن پلمب واحد صنفی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند و مراتب را برای اقدام قانونی به دادسرا انعکاس دهند.

وی تصریح کرد: قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس، استفاده از این البسه در ملاءعام را خلاف شرع و جریحه‌دار کردن عفت عمومی دانسته و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز لباس‌های مکشوفه در مصداق قاچاق کالا تلقی می‌شود.

شاکرمی با تبیین اینکه با پرونده‌های ارسالی به دادسرا بر اساس ماده 638 و 640 قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد، اضافه کرد: ماده 638 در مورد جرایمی است که فردی مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند به حبس از 10 تا دو ماه و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی درباره ماده 640 نیز توضیح داد: بر اساس این ماده هر کس نوشته، طرح، گراور تصاویر و مطبوعاتی که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کند، نشر دهد یا بفروشد به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای‌ نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 6 میلیون ریال و تا 74 ضربه‌شلاق یا به ‌یک‌ یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار