کد خبر: ۲۸۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 23 August 2016


معاون اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز گفت: امسال با تلاش و همت باغداران این استان توانست در جدول تولید محصول باغی کشور صدرنشین شود.

عبادالله کامکار روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: تولید یک هزار تن هلو و شلیل، یک هزار تن انواع آلو و یک میلیون شاخه گل موجب شد تا این استان رتبه نخست کشوری را به دست بیاورد.

وی ادامه داد:همچنین در تولید قارچ خوراکی ، گلابی و گیلاس هریک به میزان یک هزار تن توانستیم درسال جاری به رتبه دوم کشور دست یابیم .

کامکار گفت: کل صادرات غیرنفتی البرز درسال 92، 60میلیون دلار بوده که درسال 94 به 79 میلیون دلار رسید و کل واردات نیز 371 میلیون دلار درسال 92 بوده که در سال 94 به 212 میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: امروز با فرجام برجام شاهد شکوفایی چشمگیری در حوزه اقتصادی استان البرزهستیم بطوریکه 16 شرکت مذاکره کننده از کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه،هلند، کره،چین و روسیه به این استان آمده و در زمینه های مختلف از جمله صنایع غذایی و دارویی اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری داشته اند .

کامکار گفت: تدبیر دولت یازدهم درحل مذاکرات هسته ای زمینه را برای امنیت هرچه بیشتر سرمایه گذاران بوجود آورده است و توانسته ایم به کسب رتبه دوم کشوری درجذب سرمایه گذاری خارجی طی سه سال گذشته نائل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار