کد خبر: ۲۸۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 23 August 2016


مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از افتتاح رسمی محور آتشگاه ـ نوجان ـ جاده چالوس طی هفته دولت خبر داد.

ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و همچنین بهره‌مندی از سه محور مهم مواصلاتی، یکی از استان‌های پرترافیک و پرتردد در بخش جاده‌ای است.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که این استان حدود 16 تا 18 درصد بار ترافیک کل کشور را بر دوش می‌کشد و اگر برای ایجاد راه‌های جدید و همچنین اصلاح، بهسازی، بازسازی و مرمت راه‌ها، آزادراه‌ها و جاده‌های فعلی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده نشود، طی چند سال آینده مشکل ترافیک در البرز دو چندان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: یکی از محورهای پرترافیک در کل کشور و حتی خاورمیانه جاده چالوس است، به شکلی که در تمام جمعه‌ها و روزهای تعطیل، پلیس راه مجبور به یک طرفه کردن جاده برای تخلیه بار ترافیکی در این محور می‌شود.

باقرنیا گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر جاده جایگزین برای محور کرج ـ چالوس نداریم، طرح احداث محور آتشگاه ـ نوجان ـ جاده چالوس در دستور کار قرار گرفت که این طرح به اتمام رسیده و طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: با افتتاح این محور، بخشی از خودروهای حاضر در جاده چالوس که قصد رسیدن به شمال شهرستان کرج را دارند، دیگر نیازی نیست که به میدان مرکزی کرج رفته و از آنجا به سمت مقصد حرکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: همچنین برای هفته دولت 10 پروژه راه‌سازی آماده شده که طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

باقرنیا ادامه داد: این در حالی است که پروژه‌های چون اصلاح هندسی راه‌ها، آسفالت راه‌های روستایی، بهسازی و ترمیم آسفالت راه‌ها به ویژه محور کرج ـ چالوس و همچنین اصلاح سیستم روشنایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای مختلف استان با جدیت از سوی این اداره کل پیگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار