سفیر جمهوری کشور کنیا در ایران گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری تجار و فعالان اقتصادی در این کشور فراهم شده است .
کد خبر: ۲۸۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، رقیه آ سوبو چهارشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی و تجاری استان قزوین که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: شرکت های ایرانی که توانمندی های قابل توجهی در زمینه های تولیدی، خدمات فنی و مهندسی، ساختمانی، صنایع غذایی، کشاورزی و بسته بندی دارند، می توانند بسترهای مناسبی را برای افزایش حجم مناسبات اقتصادی فراهم آورند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و قدمت 52 ساله این کشور اظهار داشت: جمهوری کنیا با داشتن ۴۲ میلیون نفر جمعیت دارای ساختاری سیاسی و ۴۷ ایالت مستقل است که تحت نظر دولت مرکزی اداره می شود.
آسوبو ادامه داد: با حضور شرکت های چند ملیتی فضای تجارت آزاد در این کشور حاکم شده و کشاورزی و دامپروری در عرصه های مختلف ظرفیت های خوبی فراهم است و به راحتی می توانیم با ایران فعالیت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ایران و کنیا دارای تاریخچه طولانی در روابط اقتصادی بوده و سالهای به واسطه اقیانوس هند تعاملات تجاری و اقتصادی با یکدیگر داشته اند و در نتیجه ایرانیان زیادی طی این مدت در این کشور ساکن شده اند .
وی کشور کنیا را قطب کشاورزی، گردشگری و دامپروری دانست و گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاران قزوینی در این کشور فراهم است و تا کنون 9 شرکت ایرانی در بخش های انرژی، الکترونیک، آب و جاده سازی دراین کشور در حال فعالیت هستند.
سفیر جمهوری کنیا در ایران اضافه کرد: این کشور برای صادرات میوه ، گوشت، چای و قهوه به ایران و به ویژه شهر قزوین آمادگی لازم را دارد.
آسوبو افزود: قزوین دارای توانمندی های صنعتی زیادی است و کنیا نیز در حوزه های صنعت، کشاورزی و شیمیایی دارای ظرفیت های بالایی است که این مبادلات می تواند توسعه رواط تجاری و علمی را به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: این کشور در معافیت های گمرکی قوانین خاصی دارد که به آن اهمیت فراوانی می دهد و دارای ظرفیت های بسیاری در بخش های کشاورزی و در دیگر عرصه های کوچک و متوسط است.
سفیر جمهوری کنیا در ایران افزود: با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کنیا به عنوان دروازه ای برای ورود تولیدات به شرق و مرکز آفریقا، شرکت های ایرانی می توانند برای صادرات کالاهای تولیدی به این منطقه برنامه ریزی کنند.
سفیر جمهوری کشور کنیا در ایران در ادامه در سفر یکروزه خود به استان قزوین از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین بازدید کرد و در زمینه های تبادل استاد، دانشجو و همکاری بین دو کشور در تبادلات علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
کشور کنیا با ۴۱ میلیون نفر جمعیت در شرقی ترین نقطه قاره آفریقا قرارداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار