با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد
نخستین شتاب‌دهنده زیست فناور کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کرج افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 25 August 2016
مرکز رشد نوآژن به عنوان نخستین شتاب‌دهنده زیست فناور در کشور امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گرمدره کرج افتتاح شد.
براساس این گزارش، این شتاب‌دهنده موجب افزایش سرعت در روند تحقق ایده به تولید می‌شود.
مرکز رشد نوآژن با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری کشور به بهره‌برداری رسید.
این مرکز شرکتی دانش‌بنیان است که در زمینه طرح‌های تولید داروهای بیوتکنولوژی فعالیت کرده و کمک‌های فناورانه و زیرساخت‌های آزمایشگاهی لازم و اخذ مجوزهای لازم برای شروع مطالعات بالینی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به رشد قابل توجه کشور در تولید داروهای بیوتک اظهار داشت: با افتتاح این شبکه شاهد افزایش قابل توجه سرعت بهره دهی شرکت‌های دانش بنیان و به طور کلی روند تبدیل علم به ثروت خواهیم بود.
سورنا ستاری با اشاره به تأثیر قابل توجه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین نیازهای کشور به ویژه در بخش دارویی افزود: هم اکنون بیشتر داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: با تمرکز بر دانش فنی بومی نیز هم اکنون کشور ما در شرایطی قرار دارد که به عنوان صادر کننده دارو به کشورهای همسایه از جمله روسیه شناخته شده است.
معاون فناوری رئیس جمهور گفت: در این راستا نیز به زودی صادرات داروهای بیوتک را نیز به کشورهای اروپایی آغاز خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود به میزان سوددهی محصولات بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: میزان سوددهی این مهم بیش از 40 درصد است.
ستاری ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دولت تلاش برای توسعه کسب و کارهای نوین است لذا باید در این زمینه برنامه‌ها و اقدامات خود را تقویت کرده تا به اهداف مورد نظر برسیم.
معاون فناوری رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به صادرات دارو به کشورهای مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ما در حوزه بیوتکنولوژی دارای قابلیت‌های بسیار بالایی هستیم و می‌توانیم در این زمینه به توسعه و رشد بیشتری نیز دست پیدا کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه به تازگی 5 نوع دارو به کشورهای روسیه و قزاقستان صادر می‌شود افزود: در حال حاضر 9 دارو در عراق در حال ثبت است و به کشورهای اطراف نیز صادرات انجام می‌شود.
وی همچنین از فعال بودن صندوق زیست فناوری در مجموعه معاونت علمی فناوری خبر داد و بیان داشت: این صندوق شرکت‌های نو پا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار