رئیس اداره تعاون روستایی قزوین:
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: شرکت های تعاونی تولید روستایی الگویی از نظام‌های بهره برداری کشاورزی است.
کد خبر: ۲۸۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حسن حامیدی قاضی در گفتگو با خبرنگار مهر شرکت های تعاونی تولید روستایی را الگویی از نظام‌های بهره برداری کشاورزی دانست و اظهار کرد: نظام بهره برداری تعاونی ریشه ای نسبتاً گسترده و عمیق در کشاورزی سنتی دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین تصریح کرد: شرکت تعاونی تولید نوعی نظام بهره برداری است در شکل حقوقی یک تشکل اقتصادی تولید کشاورزی، غیردولتی که از مدیریتی نسبتاً علمی و تخصصی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی تولید سبزدانه چرشدره الموت، گفت: در راستای فرآیند ثبت شرکت، احداث ساختمان، انبار شرکت، خرید لوازم اداری، معرفی حسابدار شرکت و ... تصمیمات لازم گرفته شده است.

قاضی درخصوص پیگیری تخصیص سهمیه آب منطقه زیتونکاری اعلام کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب حق آبه به این شرکت تعاونی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای شرکت های تعاونی خاطرنشان کرد: در این دوره های آموزشی بهره برداری لازم در راستای اصلاح زراعت باغی، دانه های روغنی، بذر، کود و خدمات فنی ماشین آلات کشاورزی صورت گرفته است.

رئیس اداره تعاون روستایی قزوین هدف از تأسیس این شرکتها را؛ حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک کشور از طریق احداث شبکه های نوین آبیاری و تسطیح اراضی مزروعی، آشنا ساختن اعضاء شرکت های تعاونی با اصول و شیوه های جدید کاشت، داشت و برداشت، استفاده صحیح از وسایل و ماشین آلات کشاورزی متناسب با شرایط محلی و با رعایت نظام تعاون عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار