میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به اینکه شهروندان در کاهش آمار تصادفات نقش مهمی ایفا می کنند، همکاری آنان در این زمینه ضروری است.
کد خبر: ۲۸۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 28 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، وهاب میزانی افزود: بخش قابل توجهی از علل بروز تصادفات رانندگی مربوط به عوامل انسانی است بنابراین شهروندان در کاهش آمار تصادفات نیز نقش مهمی ایفا می کنند.
وی عنوان کرد: به منظور کاهش آمار تصادفات در گام نخست باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد که برای تحقق این مهم نیز نیاز است قوانین ترافیکی به خوبی به شهروندان آموزش داده شده و از سوی دیگر این قوانین توسط شهروندان رعایت شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: آمارها نشان می دهد با افزایش وقوع تصادفات روبر هستیم بنابراین تعلل در این حوزه جایز نبوده و باید تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی با هدف کاهش آمار تصادفات به کار گیریم.
میزانی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آمار تصادفات مهمترین نقش را شهروندان ایفا می کنند زیرا دستگاه های اجرایی از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک وظیفه ارائه قوانین و هشدار در صورت عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان را برعهده دارند اما شهروندان با مسئولیت پذیری خود می توانند آمار تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
وی گفت: قطع یقین اقدامات دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فعال در حوزه حمل و نقل بدون همکاری و مساعدت شهروندان نتیجه بخش نیست
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ضمن تأکید بر استفاده از پل های عابرپیاده توسط شهروندان یادآور شد: ترویج فرهنگ استفاده از پل های عابرپیاده هنگام تردد از عرض معابر و خط کشی های عابرپیاده نیز از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش آمار تصادفات است که این مهم نیز باید از سوی شهروندان رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار