کد خبر: ۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 04 February 2015

عشایر استان البرز با برپایی جشن با شکوه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شادی و زیبایی خاصی به ایام الله دهه مبارک فجر بخشید.
عشایر که امام راحل (ره ) از آنان را ˈ ذخایر انقلابˈ نامیدند، امروز در البرز سرافراز، بهار انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و با آرمانهای خمینی کبیر(ره) ، شهدا و رهبری معظم انقلاب عهدی دوباره بستند.
روستای عشایری ˈگلدرهˈ شهرستان نظرآباد امروز شاهد جشنواره انقلاب در سه بخش فرهنگی ، ورزشی و سلامت بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت:عشایر از ارکان مهم تولید در کشورهستند و این قشر در تمام عرصه ها به ویژه حماسه های دفاع مقدس و تامین مواد غذایی مردم به خوبی نقش آفرینی کرده است.
به گزارش ايرنا عبدالرضا روشن نژاد افزود: در جشنواره عشایر استان البرز علاوه بر مسابقات بومی محلی ، غذاهای محلی و دستاوردهای تولیدی آنان جلوه گر شده است.
وی اظهار داشت: در جشن امروز عشایر استان البرز گرد هم آمدند تا بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
مدیرامور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این آیین گفت: 860 خانوار عشایری با جمعیت چهارهزارو800 نفر درمناطق عشایری طالقان، نظرآباد ، کرج و ساوجبلاغ به صورت ییلاق و قشلاق زندگی می کنند.
علی نقدی افزود:عشایر البرز با داشتن 321 هزار راس دام شامل گوسفند و بزر، سالانه شش هزار و 800 تن شیر، سه هزار و 700 تن گوشت و سه هزار و 300 تن سایر محصولات دامی را تولید می کنند.
وی، تولید قارچ خوراکی، زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش ماهی را ازدیگر محصولات تولیدی عشایر استان البرز برشمرد.
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، جامعه عشایری از جمله عشایر البرز از امکا نات آموزشی ، درمانی ، تعاونی های خدماتی و ... برخوردار شده است و به همین دلیل نسبت به انقلاب و نظام احساس مسوولیت ویژه ای می کند.
در این جشنواره دستاوردهای تولیدی عشایر استان البرز در قالب محصولات مختلف به نمایش گذاشته شد و بانوان عشایر با تهیه غذاهای محلی ، پخت نان و شیرینی محلی و مردان ، کودکان ، نوجوانان و جوانان عشایر با برگزاری مسابقه های ورزشی و موسیقی محلی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
شهرستان نظرآباد در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار