کد خبر: ۲۹۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 04 September 2016


رئیس نهضت سوادآموزی استان البرز گفت: 400 سوادآموز البرزی در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محرمعلی الهویی بعد ازظهر امروز حاشیه مسابقات کتابخوانی ویژه سوادآموزان اظهار داشت: ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه یکی از مهمترین اقداماتی بود که پس از انقلاب با جدیت بیشتر و با دستورات امام خمینی (ره) به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز در شهرها و روستاها شاهد مشتاقانی برای حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی هستیم افزود: آمار بی‌سوادی در نقاط مختلف کشور با کاهش رو به رو است.

این مسؤول با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی نیز برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و مقابله با این پدیده در کشور اقدامات بسیار مناسبی را انجام داد تأکید کرد: برگزاری کلاس‌ها و اعزام معلم به نقاط مختلف کشور و در دورترین روستاها توانست با این معضل مقابله کرده و امروز شاهد کاهش نرخ بی‌سوادی در کشور باشیم.

وی رشد علمی کشور را نتیجه توسعه سواد و علم در کشور دانست و گفت: بسیاری از افراد بی‌سواد دیروز، هم اکنون از نعمت سواد در مقاطع مختلف بهره‌مند هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی استان البرز در ادامه سخنان خود به مسابقه کتابخوانی ویژه سوادآموزان اشاره کرد و بیان داشت: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر برگزار شده است.

الهویی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کتاب خانواده سلامت در بین سوادآموزان توزیع شده است افزود: این کتاب دارای 50 صفحه است و نکات آموزشی - فرهنگی، اجتماعی - زیست محیطی، فردی - گروهی، تغذیه - سلامت، تندرستی، منابع انرژی - مصرف، چرخه آب - طرح آبرسانی و دوران رشد به زبان نقاشی، در آن درج شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار