کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به کاهش چشمگیر دما طی روزهای آینده، هوای استان تا پایان هفته جاری خنک خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فهیمه طاهرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای،هوای استان طی امروز و فردا با جوی پایدار همراه و از اواخر روز سه شنبه نیز با نفوذ جریان های ناپایدار سرد شمالی وضعیت جوی استان به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته نیز وزش بادهای به نسبت شدید و کاهش چشمگیر دما برای تمامی نقاط استان به همراه بارش های پراکنده در ارتفاعات پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی، خنک ترین مناطق استان قزوین طی ساعت های گذشته را کوهین و ایستگاه تازه تاسیس اسماعیل آباد در حوالی شهر اقبالیه با 13 درجه سانتیگراد اعلام و یادآور شد: این در حالی است که طی همین مدت شهر رازمیان از توابع بخش رودبار الموت غربی با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شده است.
وی ادامه داد: طی همین مدت دمای شهر قزوین نیز بین 16 تا 36 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، 5 ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار