رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اعلام کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده پنج هزار نفر از معلمان دوره ابتدایی پایه های سوم تا ششم ابتدایی در دوره های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی با رویکرد جنبه های مختلف نماز شرکت می کنند.
کد خبر: ۲۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 07 September 2016
 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اعلام کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده پنج هزار نفر از معلمان دوره ابتدایی پایه های سوم تا ششم ابتدایی در دوره های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی با رویکرد جنبه های مختلف نماز شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا حسینی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این دوره آموزشی در گنبدکاووس برای معلمان پایه های سوم و چهارم ابتدایی افزود: در این دوره های آموزشی شیوه های دعوت به نماز، آثار و برکات نماز، صحت قرائت نماز و وظیفه و نقش معلمان ومادران در نماز دانش آموزان به معلمان آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه برنامه های خوبی در اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش گلستان برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی تهیه شده است ، افزود: برای حضور معلمان در دوره های آموزشی مختلف، تمامی جوانب انگیزشی در نظر گرفته شده و مدرک گواهی آموزشی ضمن خدمت درون سازمانی و برون سازمانی به شرکت کنندگان در این دوره ها اعطا می شود.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری ادارات و نهادهای مختلف استان، 14 دوره قرآن و عترت در زمینه های مختلف آماده شده و شهرستان های مختلف می توانند میزبان این دوره ها بوده و معلمان در این دوره های آموزشی شرکت کنند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان خطاب به معلمان شرکت کننده در دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی با رویکرد جنبه های مختلف نماز در گنبدکاووس گفت: آموزش های شما با نماز پایدار شده و تاثیر خود را در دانش آموزان خواهد گذاشت.
وی با تصریح بر این نکته که معلمان و مدیران مدارس باید اهمیت خاصی به وقت و زنگ نماز بدهند، گفت: احیا و پربار کردن وقت نماز وظیفه دینی، شرعی و آموزشی معلمان ومدیران مدارس است تا بتوانند با الگوسازی، دانش آموزان را در مسیر اقامه نماز هدایت نمایند.
وی با اشاره به وظایف معلمان پایه های مختلف مقطع ابتدایی در زمینه ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن در بین دانش آموزان گفت: در پایه های اول تا سوم باید آموزش عملی نماز و احکام آن مورد توجه معلمان باشد و در پایه های سوم تا ششم نیز اقامه نماز و نهادینه کردن آن در دانش آموزان و برگزاری جشن های تکلیف از جمله وظایف معلمان می باشد.
در این آیین معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح جایگاه برتراین شهرستاندر مسائل قرآنی و عترت در استان گلستان گفت: دانش آموزان گنبدکاووس رتبه های کشوری بسیاری را در مسابقات دینی و قرآنی کسب کرده اند.
سیدصالح رفعتی نیز با تشریح اهمیت نماز و آثار و برکات آن، به معلمان و نیز والدین دانش آموزان توصیه کرد: با عامل بودن به ادای فریضه نماز و داشتن صداقت قلبی، دانش آموزان را در مسیر اقامه نماز هدایت نمایند.
وی افزود: علاوه بر دوره آموزشی دو روزه فعلی که برای معلمان پایه های سوم و چهارم برگزار می شود، دوره آموزشی مشابهی نیز در مهرماه برای معلمان پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهرستان با رویکرد نماز برگزار می شود.
دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی معلمان خواهر پایه های سوم و چهارم ابتدایی گنبدکاووس با حضور 200نفر از معلمان این پایه ها به مدت دو روز برگزار می شود. 
این دوره با رویکرد شیوه های دعوت به نماز، آثار و برکات نماز، صحت قرائت نماز و وظیفه و نقش معلمان و مادران در نماز دانش آموزان و با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری گلستان، ستاد اقامه نماز و ادارات کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار