معاون توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین:
معاون توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: ساماندهی متکدیان فعال در سطح شهر قزوین و نگهداری و آموزش آنها در مکانی مناسب برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۲۹۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 13 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین مرتضی رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پدیده تکدی گری از مسائل امروز جوامع است که بی توجهی به آن می تواند آسیب های فراوانی به اجتماع وارد کند و اگر در این زمینه بی تفاوت باشیم باید هزینه های زیادی متقبل شویم.

وی افزود: کمپ نگهداری معتادان و متکدیان در اختیار بهزیستی است که بر اساس ماده ۱۶ فعالیت می کند و این کار بر عهده شهرداری ها نیست اما به دلیل اهمیت موضوع شهرداری هم احساس تکلیف کرده و پای کار است.

رحمانی بیان کرد: برای رفع خلاء قانونی باید لایحه ای تنظیم و تقدیم مجلس شود و با سخت گیری بیشتری بتوانیم با این پدیده مقابله کنیم.

معاون توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین اضافه کرد: یکی از مشکلات این است که وقتی متکدیان در سطح شهر جمع آوری می شوند و در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرند برخی که اتباع بیگانه هستند باید با استانداری هماهنگ شود و برخی نیز به دلیل نداشتن مکان مناسب آزاد می شوند و دوباره وارد اجتماع می شوند که این کار دور باطلی است که خدمات را زیر سوال می برد.

نگهداری ۸۲ متکدی بزرگسال

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۲ متکدی بزرگسال در قزوین نگهداری می شوند که به دلیل این که نماینده فرمانداری هم هستیم کارهای مربوط به این افراد را انجام می دهیم.

رحمانی گفت: ۵۰۰ خانواده اتباع بیگانه در چوبیندر زندگی می کنند و بررسی ها نشان می دهد که پدیده تکدی گری در قزوین باندی و حرفه ای نیست و به صورت خانوادگی بدلیل فقر مالی صورت می گیرد.

معاون توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین اضافه کرد: کودکان کار استان هم ۹۴ نفر است که ۸۲ نفر آنها بزرگسال هستند که ۸۰ نفر آنها تکدی گری می کنند.

ساماندهی متکدیان ضروری است

رحمانی اظهارداشت: به واسطه توسعه شهری شاهد افزایش جمعیت تکدی گری هم هستیم که با رشد حاشیه نشینی و حضور اتباع بیگانه این موضوع جدی تر شده که برای ساماندهی آن باید اقدام لازم صورت گیرد تا در آینده دچار چالش های بیشتری نشویم.

وی گفت: واحد توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با ۱۵ سال سابقه فعالیت زیر مجموعه اجرائیات شهرداری است و در خصوص پیامدهای آسیب های اجتماعی این پدیده احساس مسئولیت کرده و فعالیت می کند.

رحمانی تصریح کرد: موضوع کودکان کار و کارتن خواب ها باید از طریق برخورد قانونی با خانواده های این افراد صورت گیرد تا نتیجه دهد و در این میان بهزیستی می تواند با داشتن کارشناسان با تجربه از طریق اورژانس اجتماعی نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: تعداد کودکان کار در قزوین انگشت شمار و محدود است به همین دلیل با همکاری کمیته امداد و بهزیستی به راحتی میتوان این افراد را تحت پوشش قرار داد و چهره شهر را از وجود آن پاک کردو به این افراد نیز سامان داد.

رحمانی بیان کرد: اگر کودکان کار تحت حمایت ارگان های ذیربط قرار نگیرند ممکن است توسط مافیای مواد مخدر و اراذل و اوباش برای تکدی گری و یا کارهای خلاف دیگر جذب شوندکه این موضوع آسیب شدیدی به جامعه خواهد زد لذا انتظار می رود وضعیت کودکان کار و کارتن خواب های مهاجر غیر ایرانی توسط اداره اتباع مورد بررسی قرارگیرد.

رحمانی بیان کرد: امیدواریم با پیش بینی مکانی مناسب برای جمع آوری متکدیان بتوانیم ضمن ساماندهی این افراد چهره شهر را از وجود این افراد که پیامدهای ناخوشآیندی برای مسافران و گردشگران دارد پاک کنیم.

وی از تعامل بسیار خوب و منطقی دادستانی، شهرداری، بهزیستی و اتباع خارجی تشکر کرد و اظهارداشت: اگر بخواهیم در این زمینه موفق عمل کنیم باید همکاریها تداوم یابد و با نظم بخشی به امور و دوری از موازی کاری زمینه حل این مشکل را فراهم کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار