رئیس کل دادگستری استان گلستان:
هاشمیان گفت: امسال تاکنون 80 زندانی جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه، خیران و بخشودگی جرائم مالی شکات آزاد شده‌اند که بیش از 61 میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 14 September 2016
هادی هاشمیان گفت: امسال تاکنون 80 زندانی جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه، خیران و بخشودگی جرائم مالی شکات آزاد شده‌اند که بیش از 61 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره آمار وقوع جرم در استان اظهار داشت: استان گلستان با کاهش 11 درصدی ورودی پرونده‌ها رتبه نخست و استان‌های خراسان جنوبی و رضوی با کاهش 6.5 و 5.5 درصدی رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

وی تاکید کرد: امسال پرونده‌ها در بخش سرقت جرحی 13 درصد، در ضرب و جرح 12.5 و خیانت در امانت هم 9.5 درصد کاهش داشته که در مجموع 11 درصد کاهش ورودی را منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره برپایی جشن گلریزان  و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان هم گفت: در جشن گلریزان امسال کمک خیران 2 برابر پارسال بوده و از 150 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش داشته است.

هاشمیان تصریح کرد: امسال تاکنون 80 زندانی جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه، خیران و بخشودگی جرائم مالی شکات آزاد شده‌اند که بیش از 61 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: 239 زندانی به کمک خیران برای آزادی نیاز دارند که 5 نفر از این زندانیان زن و بقیه مرد هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین از الکترونیکی شدن فرآیند تشکیل پرونده‌های قضایی در استان خبر داد و افزود: بستری هم فراهم شده تا ابلاغیه‌ها هم به صورت الکترونیکی صادر شوند تا مردم کمترین مراجعه را به دادگستری‌های استان داشته باشند.

هاشمیان افزود: نشست‌های روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان با علما و روحانیون تاثیرگذار در هر منطقه به منظور استفاده از ظرفیت آن ها برای افزایش آگاهی مردم، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مانند ارشاد، آموزش و پرورش، فعالیت بنیاد صیانت از خانواده، تلاش‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و کمک و همت قضات و کارمندان، دست به دست هم داد تا این اتفاق پس از سال‌ها انتظار در استان ثبت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار