مدیرکل استاندارد کرمانشاه هشدار داد
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه نسبت به استفاده از بلوک‌های فوم سقفی غیراستاندارد هشدار داد و گفت: استفاده از این جنس خطر آتش‌سوزی در ساختمان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 18 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمودرضا نیازی از فعالان بخش ساختمان درخواست کرد در راستای حمایت از تولید ملی، کالای باکیفیت، جلوگیری از ارائه کالاهای فاقد استانداردهای لازم و برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار (آتش‌سوزی، سقوط افراد و...) از مصرف بلوک‌های سقفی غیراستاندارد خودداری کنند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه این بلوک‌ها را ساخته شده از دانه‌های پلی‌استایرن (بلوک‌های فوم سقفی) عنوان کرد و متذکر شد: در صورت بروز هر گونه حادثه ناشی از به‌کارگیری این نوع فوم در ساختمان‌ها، مسؤولیت عواقب بعدی بر عهده مصرف‌کننده خواهد بود.
نیازی با تاکید بر اجباری بودن رعایت الزامات استاندارد در تولید بلوک‌های فوم سقفی، گفت: استفاده از بلوک‌های سقفی پلی‌استایرن در سیستم سقف‌بندی ساختمان‌ها به‌واسطه هزینه کم و اجرای سریع و آسان آن، به فراوانی مورد مصرف قرار می‌گیرد.
این مسؤول از مصرف‌کنندگان خواست نسبت به خرید بلوک‌های سقفی دارای علامت استاندارد اقدام کنند، چراکه بلوک‌های پلی‌استایرن غیراستاندارد، ایمنی ساختمان‌ها را به‌خطر انداخته و به‌دلیل استفاده از مواد پتروشیمی مشتعل شونده به‌جای مواد پتروشیمی خودخاموش شونده، موجب سوختن فوری، انتقال حرارت و آتش‌سوزی به طبقه‌های مجاور و در نتیجه گسترش سریع آتش‌سوزی در ساختمان می‌شوند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: شهروندان برای مشاهده اسامی واحدهای تولیدکننده بلوک‌های فوم سقفی دارای پروانه استاندارد در استان کرمانشاه می‌توانند به سایت اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه به آدرس http://kermanshahstandard.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار