کد خبر: ۳۰۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 24 September 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: توسعه فضاهای آموزشی مهمترین نیاز استان البرز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خسرو ساکی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان البرز توسعه فضاهای آموزشی و کلاس‌های درس است.

وی ادامه داد: حجم بالای جمعیت و به دنبال آن افزایش و رشد جمعیت دانش‌آموزی می‌طلبد تا اقدامات لازم و اساسی برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به اینکه کمک دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز ایجاد این‌گونه فضاها باشد، بنابراین باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم از حضور خیران بیش از گذشته در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده شود.

ساکی با بیان اینکه البته حضور خیران در این زمینه در استان البرز بسیار چشمگیر است، افزود: هم‌اکنون در استان البرز 427 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر پیش رفتن به سمت یک شیفته شدن مدارس در این استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از مدارس این استان به صورت دو شیفته اداره می‌شود که لازم است تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای یک شیفته شدن مدارس این استان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری 16 هزار کلاس درس و 2 هزار و 200 مدرسه وجود دارد، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که میزان کلاس‌های درس نیز متناسب با جمعیت دانش‌آموزی باشد.

ساکی در ادامه سخنان خود به موفقیت‌های دانش‌آموزان این استان اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته موفق شدند سه مدال طلا در رشته ریاضی، انسانی و سلول‌های بنیادی را به ‌دست آوردند.

به گفته وی همچنین کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز نیز در رشته‌های دیگر توسط دانش‌آموزان از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی گذشته بوده است.

ساکی با بیان اینکه پنج رتبه کشوری در جشنواره جابر بن ‌حیان در البرز کسب شده است، افزود: رتبه ورودی به مراکز عالی و دانشگاه‌های البرز در سال 92، 25 بوده و در سال تحصیلی گذشته به 12 رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار