کد خبر: ۳۰۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 25 September 2016


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت که به لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات ایمنی امدادی به استانداردهای 55 گانه کشور نزدیک شده ایم.

به گزارش ایرنا، سهراب شهبانی روز یکشنبه به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی در جمع خبرنگاران، افزود: تجهیز آتش نشانی به نردبان های 55 متری، تانکر تریلرهای حمل آب 32 هزار لیتری و 105دستگاه خودرو امدادی از مهمترین تجهیزات ایمنی امدادی در این سازمان است.

وی اظهار داشت: میزان امکانات آتش نشانی کرج به نسبت سال 92 حدود 19 درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت:در مجموع شهری استاندارد است که زیر ساخت آن مدل استاندارد سازی شده است و استاندارد ایمنی امدادی زمانی پاسخگو است که خودرو ها ، به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی فعال باشد.

شهبانی گفت: امروز آمار جمعیتی استان البرز بالا است و کلانشهر کرج و شهرستان فردیس بیش از یک میلیون 650 هزار نفر جمعیت دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرج اظهار داشت: یکی از استاندارد ها، دسترسی به امکانات امدادی در 2.5تا 5کیلومتری مناطق جمعیتی است و بر اساس استاندارد باید سه دقیقه زمان دسترسی به هر حادثه ای باشد اما در ایران پایه استاندارد برای امداد، نجات و حریق را جدا تعریف کرده اند.

وی ادامه داد: میانگین دسترسی در کشور به وسایل امدادی ایمنی 5.9 کیلومتر و زمان امداد رسانی حدود 4 دقیقه و 9 ثانیه است که در حریق 5دقیقه تعریف شده است .

شهبانی گفت: اکنون 28 ایستگاه آتش نشانی در کرج و فردیس داریم که دیگر شهرهای البرز نیز آتش نشانی مستقل دارند اما ما در برخی موارد پشتیبانی هم می کنیم.

وی بیان داشت :پنج ایستگاه آتش نشانی در کرج در حال ساخت است و چهار ایستگاه دیگر نیز در مرحله بهره برداری قرار دارد.

شهبانی افزود: به تازگی دو ایستگاه آتش نشانی در مناطق کیانمهر و هفت شهری کرج فعال شده است .

وی خاطر نشان کرد: البته اکنون در 25نقطه کلانشهر کرج برای احداث ایستگاه های فرعی اقدامات کارشناسی صورت گرفته است و احداث این ایستگاه ها تا پایان سال 96 تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرج گفت: ایستگاه های فرعی بر اساس زمان سفر و طی زمان مسافتی احداث می شود و از ابزارهای دقیق برخوردار است که بر اساس آن مشخص می شود که در کدام نقطه نیاز به احداث ایستگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرماسوز توسط شهروندان،گفت: با اطلاع رسانی که از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج صورت گرفت تلفات ناشی از منواکسید کربن در سال 94نسبت به سال 93 حدود 45درصد کاهش داشت .

وی بیان داشت: طی تفاهم نامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز داشتیم 230 مدرسه در کرج تحت پوشش در سال گذشته تحت آموزش قرار گرفتند که در سال جاری نیز این تفاهم نامه نیز ادامه داشت.

وی ادامه داد:در سال 92 حدود 256نیرو داشتیم که در سال 95 نیروهای آتش نشانی به 459 نیرو شده است که 79.2درصد افزایش یافته است و خودرو های عملیاتی 88خودرو بود که اکنون به 105دستگاه افزایش یافته است.

این مسئول گفت: در سال جاری 371 میلیاردر یال بودجه جاری به سازمان آتش نشانی اختصاص یافته است.

برای ساخت دانشکده آتش نشانی نیز 11.5هکتار زمین تعلق گرفته است.

در پایان این نشست از کتاب ایثار در آتش 1که گردآوری شده از خاطرات تلخ و شیرین آتش نشانان شهرداری کرج است، رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار