کد خبر: ۳۰۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 26 September 2016


معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید مشکلات تملک در مسیر پروژه همت رفع شود، گفت: مردم در این مسیر ساعات طولانی در ترافیک می‌مانند، دولت همواره شرمنده مردم است، بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدباقر نوبخت که از صبح امروز به منظور افتتاح و بازدید از چندین پروژه ملی به استان البرز سفر کرده است، ضمن بازدید از پروژه ملی همت، دقایقی پیش در جمع دست‌اندرکاران پروژه همت حاضر شد و اظهار داشت: باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی هر چه سریع‌تر مشکلات تملک در این پروژه ملی رفع شود تا شاهد گشایش و افتتاح آن باشیم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: استان البرز و شهر کرج دارای راه‌های مواصلاتی بسیار مهم و تأثیرگذار است که لازم است که این محورها توجه ویژه و اساسی شود و با توسعه راه‌ها معضل ترافیک در اکثر راه‌های این استان را رفع کنیم.

نوبخت با بیان اینکه محور کرج ـ تهران یکی از محورهای اصلی این استان محسوب می‌شود و روزانه هزاران خودرو در این محور تردد می‌کنند، افزود: وجود ترافیک‌های سنگین در این محور سبب شده است که مردم در ساعاتی از روز پشت ترافیک‌های سنگین در این محور بمانند و در این راستا انرژی‌های بسیاری نیز به هدر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات و معضلات ترافیکی را در این محور برطرف کنیم، افزود: ایجاد و احداث بزرگراه همت یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌تواند سهم مهم و اساسی را در کاهش معضل ترافیک داشته باشد.

نوبخت با بیان اینکه در آینده نزدیک بودجه لازم برای احداث بخشی از این محور اختصاص خواهد یافت، تأکید کرد: دولت باید برای تسهیل در تردد وعبور و مرور مردم تلاش و همت بیشتری را به خرج دهد و از توان خود برای توسعه راه‌ها استفاده نماید.

معاون رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه مقرر شده است که برای ادامه احداث بزرگراه همت سه فاز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این سه فاز در راستای تسهیل در تردد ایجاد می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در جلسات مختلف موانع و مشکلات پیش روی برای توسعه این محور اجرایی شده است، اظهار داشت: به دلیل اهمیت این پروژه باید موانع و مشکلات احداث این پروژه از جمله تملکات هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی یکی از مشکلات موجود بر سر را این پروژه را حضور 75 خانواده در مسیر این پروژه عنوان کرد و بیان داشت:‌ از دیگر مهم‌ترین مشکلات در مسیر احداث این پروژه وجود دکل‌های برق در این مسیر است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکل جابه‌جایی این دکل‌های برق از مهم‌ترین مسائلی است که باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

نوبخت همچنین به تونل‌های این پروژه اشاره کرد و گفت: امروز نیز درباره مجوزهای لازم برای ادامه این تونل‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه به شهرداری مربوط می‌شود، اظهار امیدواری کرد که پیمانکار و دست‌اندرکاران این پروژه قول مساعد داده‌اند تا شب عید نوروز این مهم به بهره‌برداری برسد، بنابراین ما نیز به وعده آنها اعتماد کرده و امیدواریم در زمان تعیین شده این مهم محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار