کد خبر: ۳۰۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 27 September 2016


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی از وگذاری ۱۷۰ مجموعه فرهنگی و تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سمیع‌الله حسینی مکارم در مراسم بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری امروز برای کشور ما جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به اینکه بحث گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: دولت یازدهم به‌خاطر تعامل خوبی که با جهان دارد، گردشگری در کشورمان را رونق داده است.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه یکی از رویکردهای دولت در این مورد همکاری با بخش خصوصی است، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تنوع اقلیمی، فرهنگی، زبانی و دینی بسیاری در آن وجود دارد که این تنوع فرهنگی خود به‌عنوان یک جاذبه بسیار مهم برای جذب گردشگر است.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان البرز بیان کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سهم ایران از گردشگران جهان 0.5 درصد، است، افزود: از صنعت گردشگری در جهان میزان هزار و 400 میلیارد دلار درآمد کسب شده که سهم ایران از این میزان بیش از 7 میلیارد و 500 هزار دلار بوده است.

حسینی‌مکارم با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته 10 درصد رشد گردشگر در کشور داشته‌ایم، گفت: 170 مجموعه فرهنگی-تاریخی که از لحاظ قانونی مشکلی برای واگذاری آنها نباشد به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار