کد خبر: ۳۰۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 27 September 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز از شناسایی ۳ هزار و ۴۰۰ پایگاه خدمات اجتماعی در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد، ظهر امروز در جشنواره بزرگ خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) به مناسبت روز خانواده در سالن همایش موسسه تحقیقات و علوم دامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل مراکز تحت پوشش و نظارت معاونت اجتماعی ۴۸ مرکز است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کلینیک مددکاری در استان وجود دارد، افزود: هزار و ۸۸۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام اینکه هزار و ۸۸۵ پرونده تعیین سطح شده دفتر توانمندی در استان وجود دارد، گفت: هزار و ۸۷۱ نفر افراد تحت تکفل زنان سرپرست خانواده هستند.

وی با بیان اینکه ۷۱۲ دانش آموز و ۱۸۴ دانشجو تحت پوشش معاونت امور اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: هزار و ۸۹ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

بیات نژاد با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ پایگاه خدمات اجتماعی در استان شناسایی شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۵۰۰ نفر از خط ۱۲۳ و ۳۸۰ نفر از خدمات سیار استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۷ تعداد فرزندان تحت سرپرستی در مراکز دولتی است، افزود: تعداد مراجعین به مرکز بازپروری ۵ نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه قبل از انقلاب و در اوج شکل گیری این رویداد مهم اعتماد عمومی سبب رخدداد این واقعه عظیم شد، بیان کرد: تمامی گروه های مختلف و اقوام با وحدت کلمه انقلاب را شکل دادند.

وی با اعلام اینکه نقش بانوان در عرصه جبهه، جنگ و هشت سال دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار و پر رنگ بوده است که اثرات مثبتی را به همراه داشت، گفت: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که در راستای رشد، توسعه و ارتقا کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه روز خانواده در جامعه کنونی از اهمیت بالایی قرار دارد، افزود: بانوان رکن اساسی خانواده ها را تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: خوشبختانه نظام و دولت رویکرد خوبی در راستای رفع آسیب های اجتماعی پیش گرفته است، باید این مسائل به صورت ریشه ای مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به چرایی علت وقوع پدیده طلاق بپردازیم و نباید ظاهری تصمیم گرفت، گفت: علت یابی وقوع آسیب های اجتماعی نکته حائز اهمیتی است که باید مد نظر قرار داده شود.

وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی استان البرز نسبت به سایر استان های کشور متفاوت است از این رو به دید و نگاه ویژه تری نسبت به سایر استان های کشور نیاز دارد.

بیات نژاد با ابراز گلایه به سبب اینکه امکانات موجود در البرز با نیازهای این استان همخوانی ندارد، افزود: این استان با ویژگی های بالا به نگاه و توجه جدی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بانوان شاغل بخش عظیمی از جمعیت کارمندی را تشکیل می دهند که از مزایای کمی برخوردار هستند، گفت: بیشترین اثر در راستای توسعه جامعه توسط این قشر خدوم رقم می خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار