فرماندار دیر گفت: افزون بر 500میلیارد ریال برای زیرساخت های بندری این منطقه سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۳۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 03 May 2015
تابناک بوشهر: حمزه اعتماد دربازدید روز یکشنبه سرپرست اداره کل دفتر هماهنگی استان های گمرک ایران و هیات همراه از گمرک بندر دیر افزود: این بندر با مرز آبی 95 کیلومتر یکی از بنادر قدیمی و تاثیرگذار در تجارت و بازرگانی خارجی است.

وی گفت: یکی از مزیت های اساسی بندردیر نزدیکی به کشور های حوزه خلیج فارس است که با نزدیکی مسافت تخلیه و بارگیری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

فرمانداردیر اظهارداشت: یکی از خواسته های مهم بازرگانان و ملوانان اعمال تخفیف سود بازرگانی 20درصد است که با توجه به اینکه مشمول این تخفیف می شویم اما تاکنون در این بندر صورت نگرفته است.

وی افزود: ترمیم ساختمان قدیمی گمرک و تبدیل آن به نمایشگاه و یا موزه، ارتقا گمرک دیر به اداره کل،احداث 15واحد مسکونی سازمانی برای کارکنان گمرک و مجوز ترخیص خودرو از گمرک بندردیر از دیگر مطالبات مردم می باشد.

نماینده مردم کنگان،دیر،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شهرستان دیر به دلیل واقع شدن در بین منطقه پارس جنوبی و شمالی زیرساخت های پنهان و آشکاری دارد.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: با توجه به زیرساخت های ایجادشده در این بندر تامین نیروی انسانی مورد نیاز گمرک این شهرستان می باشد.

وی گفت: یکی از شغل های اساسی مردم بندردیر دریانوردی است که سال های سال به این کار اشتغال دارند و کالای ملوانی نیز مخارج زندگی آنان را تامین می کند که باید به این موضوع نگاه ویژه شود.

امیر نظری سرپرست اداره کل دفتر هماهنگی استان های گمرک ایران نیز گفت: بازدید از گمرکات استان ها نشان دهنده اهمیت و جایگاه گمرکات در مناسبات تجاری و بازرگانی خارجی کشور است و مسائل و مشکلات موجود سر راه گمرک بندردیر پیگیری خواهدشد.

مدیرکل دفتر واردات منطقه ویژه اقتصادی گمرک کشور هم در گفت وگوی کوتاهی با ایرنا در دیرگفت: مناطق ویژه اقتصادی در قانون در راستای کمک به توسعه اقتصادی،اشتغال و ایجاد ارزش افزوده و رشد صادرات کشور فعالیت خوبی دارند.

فرود عسکری افزود: در استان بوشهر منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در حال توسعه می باشد و حضور گمرک در این مناطق به عملیاتی شدن کارهای تجاری کمک می کند.

وی گفت: کالا برای کارخانجات،پالایشگاهها و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بدون تشریفات وارد منطقه می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار