کد خبر: ۳۰۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 05 October 2016


معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اشتهارد گفت: در این شهرستان نیروی بومی بیکار نداریم و بیکاران افرادی هستند که خواستار شغل دولتی بوده و حاضر به کار در شهرک صنعتی نیستند.

محمدصادق کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: این شهرستان به دلیل بهره‌مندی از شهرک‌ صنعتی بزرگ اشتهارد از نظر ایجاد اشتغال جزو مناطق خوب کشور به شمار می‌‌آید.

وی افزود: بر اساس آمار و مستندات سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان 25 هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی و بیمه‌ای هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اشتهارد تصریح کرد:‌ بخش مهمی از افراد بیمه‌ شده در شهرک صنعتی مشغول به کار بوده و روزانه هزاران نفر در این شهرک فعالیت می‌کنند که بخشی از آنها ساکن دیگر شهرستان‌های استان البرز هستند.

کمالی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از افراد شاغل در شهرک صنعتی اشتهارد جزو نیروهای بومی به شمار می‌آیند، گفت: بر اساس آخرین آمارهایی که در اختیار داریم حداقل 60 درصد کارکنان شهرک صنعتی بومی هستند.

وی افزود: ما در حال حاضر در این شهرستان نیروی بومی بیکار نداریم و افراد بیکار از جمله افرادی به شمار می‌آیند که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و به دنبال کار دولتی هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اشتهارد ادامه داد: با توجه به مستنداتی که در اختیار داریم، افراد بومی بیکار و آنهم با شرایطی که به آن اشاره شد اندک بوده و درصد بیکاران بومی ما تک رقمی است.

کمالی اظهار داشت: به همین دلیل است که برای پر کردن ظرفیت‌های شهرک صنعتی از دیگر شهرستان‌های استان البرز به اشتهارد می‌آیند که بخشی از آنها نیز به طور کامل به اشتهارد مهاجرت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بنابراین ما با پیده مهاجرت نیز روبه‌رو هستیم به صورتی که در ابتدای مهر ماه امسال رشد جمعیت دانش‌آموزی در مقطع کلاس اول دبستان در اشتهارد حدود 10 درصد بود که از همه مناطق کشور بیشتر است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اشتهارد افزود: همچنین رشد جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان حدود 8 تا 9 درصد بوده که نشان دهنده مهاجرت زیاد به اشتهارد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار