معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: در اجرای طرح سند دار کردن واحدهای مسکن روستایی (سال 76 تا کنون) برای 23 هزار و 574 واحد مسکونی روستای بالای 20 خانوار در سطح 159 این استان سند ماکیت صادر شده است.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 05 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ فاخر محمدیان روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت روز روستا اظهار کرد: تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات جبرانی به 18 هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل آبان سال گذشته در این استان در بخش تعمیرات و معیشتی (خرید لوازم زندگی و تجاری) پرداخت شده است.

وی با اشاره به میزان سقف تسهیلات پرداختی برای واحدهای سیل زده افزود: یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: از این میزان، پرداخت 772 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات تعمیر واحدهای مسکونی در قالب 12 هزار و 880 فقره، 180 میلیارد ریال برای احداث 600 واحد شهری (هر واحد 300 میلیون ریال)، 60 میلیارد ریال برای احداث 300 واحد روستایی (هر واحد 200 میلیون ریال) و 480 میلیارد ریال نیز برای خرید لوزام خانگی و تجاری به 12 هزار واحد مصوب شد.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت واحدهای احداثی در استان نیز گفت: با توجه به اینکه اکثر این واحدها فاقد سند مالکیت هستند لذا برای دریافت پروانه مسکن دچار مشکل شده اند که تلاش می کنیم با تعامل شهرداری و اداره راه و شهرسازی این مشکلات بزودی برطرف شود.

محمدیان گفت: پرداخت تسهیلات جبرانی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده (تعمیری و معیشتی) از طریق بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه، تجارت و مسکن انجام شده و تنها 50 سهمیه در نظر گرفته شده برای بانک رفاه ابلاغ نشده که تلاش خواهیم کرد تا با همکاری بانک رفاه جهت پرداخت تسهیلات باقیمانده به واحدهای خسارت دیده بزودی پرونده سیل استان ایلام را ببندیم.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده استان در مرداد ماه 93 سرعت اجرای بازسازی در مناطق زلزله زده استان را در کشور را کم نظیر خواند و گفت: 480 میلیارد ریال اعتبار به واحدهای احداثی و تعمیری مناطق زلزله زده استان(شهرستان های دهلران، آبدانان و دره شهر) پرداخت شد.

وی افزود: در مرحله اول بازسازی مناطق زلزله زده استان انجام ساخت سه هزار و 253 واحد احداثی و 15 هزار و 751 واحد تعمیری پایان یافت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: برای واحدهای احداثی مرحله اول 813 میلیارد و 250 میلیون ریال و برای واحدهای تعمیری 700 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واحدهای خسارت دیده سه شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر پرداخت شد.

محمدیان به مرحله دوم اعتبارات مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله دوم اعتبارات ابلاغی مناطق زلزله زده استان 280 میلیارد ریال برای احداث یک هزار و 400 واحد احداثی با سقف اعتبار فردی 200 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تسهیلات 200 میلیارد ریال برای تعداد سه هزار واحد تعمیری مرحله دوم به واحدهای مسکونی آسیب دیده اختصاص و پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع 2 هزار میلیارد و 137 میلیون و 250 هزار ریال تهسیلات ارزان قیمت در مرحله اول و دوم بازسازی مناطق زلزله زده استان ایلام به واحدهای مسکونی استان در سه شهرستان آبدانان، دهلران و دره شهر پرداخت شده است.

***
23 هزار و 574 جلد سند املاک روستایی در ایلام صادر شد

مجید تیموری از واگذاری هشت هزار و 325 قطعه زمین در سطح روستاها خبر داد و تاکید کرد: پارسال در شهرستان های دره شهر و ملکشاهی(شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) 640 جلد سند شهری صادر و تحویل مالکان شد.

وی از تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20خانوار استان خبر داد و گفت: تاکنون اجرای طرح هادی در سطح 309 روستای استان اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: از مجموع 604 روستای مشمول طرح هادی در استان، 203 روستا بالای 20 خانوار و 401 روستا نیز زیر 20 خانوار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: اجرای طرح هادی در 105 روستای استان ایلام پارسال مصوب شد که در این زمینه بیش از 90 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها تخصیص یافت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار