کد خبر: ۳۱۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 10 October 2016

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز گفت: یکی از جوهری ترین و گوهری ترین شعارهای عاشورایی در قیام امام حسین (ع)، عزتمندی و عزت مداری در اقتصاد است.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین صادق رزاقی روز دوشنبه در تجمع بزرگ دانشگاهیان عاشورایی استان البرز که در مصلای نماز جمعه کرج برگزار شد، افزود: نباید مکتب و آرمان های اقتصادی و برنامه های یک جامعه وابسته به نتیجه برسد.

وی یکی از رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا را نماز دانست و افزود: اگر می خواهید نهضت عاشورا بماند باید نماز را در هر شرایطی اقامه کرد.

وی مکتب امام حسین (ع) را یک دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این مکتب با دانشگاه های دیگر تفاوت های زیادی دارد زیرا فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

وی گفت: کلاس های این دانشگاه درهمه جای عالم، امکان برگزاری دارد از خانه، حسینیه، مسجدی و خیابانی تا هر مکان دیگر قابل برگزاری است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز افزود: مکتب امام حسین (ع) تاریخ خاصی ندارد و همه زمان ها را در می نوردد و این دانشگاه فارغ التحصیل به معنای آنچه که در دیگر دانشگاه هاست ندارد و شرکت کنندگان در این کلاس ها همواره علاقمند به شرکت در کلاس های تکمیلی آن هستند و هر روز تشنه تر از روز قبل می شوند.

رزاقی افزود: از مکتب امام حسین (ع) هیچ کسی هیچ زمانی دست خالی برنمی گردد همانطور که با رجوع به قرآن هیچ وقت نمی توان دست خالی برگشت.

در این مراسم عزاداری که با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد، ضمن اجرای مداحی و سینه زنی، مراسم راهپیمایی سینه زنی در خیابان نیز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار