ماینده مردم محمدشهر در پارلمان شهری تصریح کرد: اگر آقایان نمی‌دانند که دلیل اعتراض ما چیست و به چه مواردی انتقاد داریم و به چه دلیل اعتراض می‌کنیم و بر روی کدام تخلفات انگشت گذاشته‌ایم و در مورد آنها سؤال داریم، دیگر هیچ حرفی باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۳۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 18 October 2016
به گزارش تابناک – البرز: طی روزهای اخیر مسائل مختلفی در مورد وضعیت شورای شهر محمدشهر در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود و عده‌ای نیز فریاد وامصیبتا بلند کرده‌اند که شورای شهر محمدشهر از حد نصاب افتاد.
این رسانه‌ها گزارش‌هایی را منتشر و مدعی هستند که تمام مصوبات و طرح‌های عمرانی مدیریت شهری محمدشهر معطل غیبت چهار عضو شورا در جلسات است.
غیبتی‌هایی که بر اساس گزارش خبرنگار تابناک تنها دو جلسه بوده و باید گفت چگونه با دو جلسه غیبت و اعتراض تنها 4 عضو شورای شهر، کل پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی محمدشهر معطل می‌ماند.
به عنوان نمونه یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی با عنوان "بلاتکلیفی مصوبات شورای شهر محمدشهر" به نقل از بیژن بابایی رئیس این شورا نوشته است: "طی یک ماه گذشته به دلیل عدم حضور چهار نفر از اعضا جلسات شورا تشکیل نشده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات شورا معطل عدم حضور آقایان در جلسات است، گفت: این مسئله با مراجع بالادستی در میان نهاده شده است.
رئیس شورای شهر محمدشهر با ابراز تاسف از اینکه مصوبات بلاتکلیف مانده است، گفت: پروژه های درآمدزای شهرداری از جمله اجاره بنرهای تبلیغاتی و اجاره تلوزیون های شهری به صورت لایحه درآمده ولی به دلیل عدم حضور آقایان و لغو جلسات به سرانجام نرسیده است.
بابایی با اشاره به اینکه تشکیل نشدن جلسات شورای شهر منجر به اُفت درآمدهای شهر می شود، دلیل حاضر نشدن چهار نفر از اعضا را مخالف با برخی مسائل عنوان کرد و گفت: مخالفت اصولی دارد قطعا حاضر نشدن و تعطیلی جلسات شورای شهر راه مخالفت کردن نیست.
وی با تاکید بر اینکه در هر نظام پارلمانی فراکسیون تشکیل می شود و برخی از فراکسیون ها شرایط حداکثری داشته و به تبع رای بیشتری دارند، گفت: حضور در فراکسیون های اقلیتی دلیلی بر حاضر نشدن و لغو جلسات شورا نیست.
رئیس شورای شهر محمدشهر با تاکید بر اینکه اعضای مخالف هیچ دلیلی برای عدم حضور خود ارائه نکرده اند، گفت: گزارش غیبت و عدم تشکیل جلسات شورای شهر محمدشهر به فرمانداری کرج ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر محمدشهر ۱۱ نفر عضو دارد اسامی اعضای غایب را به ترتیب محمد اکبری، محمد جباری، کریم قدیانلو و کامران محمدی نژاد اعلام کرد."
اما این اظهارات و اینگونه گزارش نویسی و فریاد وامصیبتا تنها یک روی سکه است.
در همین ارتباط خبرنگار تابناک تلاش کرد با چهار عضو معترض شورای شهر محمدشهر گفت‌وگو کنند که سه عضو تاکید داشتند هرگز به دنبال جنجال نیستند و نمی‌خواهند اعتراض قانونی آنها به برخی از مسائل، برای شهر حاشیه ایجاد کند.
در این ارتباط تنها محمد اکبری یکی از اعضای منتقد شورای اسلامی شهر محمدشهر گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال غبارآلود کردن فضای این شهر هستند.
وی افزود: متأسفانه مسائلی در شورا و شهرداری محمدشهر اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است که ما به عنوان نمایندگان مردم نمی‌توانیم در مورد این موارد سکوت کنیم.
وی افزود: آقایان در رسانه‌ها مصاحبه کرده و فقط می‌گویند چهار عضو شورا در جلسه شرکت کرده و حتی می‌گویند ما از دلایل عدم شرکت آنها اطلاع نداریم که بسیار عجیب است و می‌پرسیم مگر می‌شود رئیس شورای شهر نداند که اعضا به چه موضوعاتی اعتراض و انتقاد دارند.
نماینده مردم محمدشهر در پارلمان شهری تصریح کرد: اگر آقایان نمی‌دانند که دلیل اعتراض ما چیست و به چه مواردی انتقاد داریم و به چه دلیل اعتراض می‌کنیم و بر روی کدام تخلفات انگشت گذاشته‌ایم و در مورد آنها سؤال داریم، دیگر هیچ حرفی باقی نمی‌ماند.
اکبری در پاسخ به این پرسش که چند نوبت در جلسات شورای شهر محمد شهر شرکت نکرده است، گفت: همین موضوع خوبی است که رسانه‌ها پیگیری کنند و متأسفانه رسانه‌های ما نیز سکوت کرده و یا علیه ما مطلب می‌نویسند.
وی بیان داشت: من دو نوبت در جلسه شورا شرکت نکردم و اتفاقاً در همین دو جلسه هم تعدادی از دوستان رئیس شورای شهر حضور نداشتند و جلسه به حد نصاب نرسیده است.
این عضو شورای اسلامی شهر محمدشهر افزود: بعد آقایان بدون نام بردن از دوستان خود، در رسانه‌ها مصاحبه کرده و می‌گویند ما مقصر هستیم، این در حالی است که پیش از عدم شرکت در جلسات شورا، موضوع را با ذکر دلیل به رئیس شورای شهر اطلاع داده بودیم.
اکبری ادامه داد: به زودی چهار شورای اسلامی محمدشهر بیانیه‌ای را که در حال تنظیم هستیم منتشر کرده و تلاش می‌کنیم مردم از جزئیات اختلاف نظر‌ها آگاه شوند.
وی با اشاره به دیدار اعضای معترض با امام جمعه محمدشهر و مسؤولان ارشد استانداری البرز و فرمانداری کرج گفت: بیانیه‌ای را که در حال آماده شدن است خطاب به مسؤولان منتشر کرده و از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
عضو شورای اسلامی محمدشهر اظهار داشت: ما معتقدیم که مسؤولان دستگاه‌های نظارتی به خوبی مسائل را رصد کرده و به موضوعات اشراف دارند و به همین دلیل نمی‌خواستیم از طریق رسانه‌ها، فضای شهر را متشنج کنیم.
اکبری افزود: متأسفانه خود آقایان مسائلی را در رسانه‌ها منتشر کردند و حالا ما مجبور هستیم برای تنویر افکار عمومی و اطلاع مردمی که به ما رأی داده‌اند، موضوعات را با جزییات منتشر و عمومی کنیم.
وی تأکید کرد: مگر می‌شود یک نماینده مردم و فردی که از مردم رأی اعتماد گرفته و قسم خورده که پاسدار حقوق آنها در حوزه مدیریت شهری باشد، سکوت کرده و حرفی نزند و از حقوق مردم دفاع نکند.
اکبری با اشاره به انتشار برخی از مطالب در رسانه‌ها در روزهای گذشته گفت: متأسفانه عده‌ای به دنبال غبارآلود و مسموم کردن فضا هستند، اما مطمئن باشند که نمایندگان مردم در شورای شهر محمدشهر سکوت نکرده و از حقوق آنها دفاع می‌کنند.
تابناک البرز مستنداتی درباره نحوه عملکرد شورای شهر و شهرداری محمدشهر که مورد انتقاد اعضای شورا قرار گرفته در اختیار دارد که به زودی منتشر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار