کارشناسان معتقدند که با ادامه شیوه فوق، شهرداری کرج به زودی ورشکسته شده و چیزی به غیر از زمین‌های بیت‌المال را نداشته و در آخر هم مجبور به فروش این اراضی می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 18 October 2016
به گزارش تابناک – البرز: روز بیست و پنجم مهر ماه جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد.
نکته جالب توجه این است که هیچ یک از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در البرز از این جلسه گزارشی تهیه نکردند و تنها یکی از خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار متن از پیش تهیه شده پایگاه مدیریت خبری شهرداری کرج کرد.
اما زمانی که به متن خبر مراجعه و در آن دقت می‌کنیم، با نکته‌ای بسیار مهم روبه‌رو می‌شویم و معلوم نیست چرا رسانه‌ها در مورد این موضوع بسیار مهم و حیاتی برای شهر کرج چنین سکوت سنگینی را اختیار کردند.
تیتر گزارش فوق نیز به موضوع ارزشی و مذهبی اشاره دارد و مخاطب خبر تصور می‌کند که تمام جلسه شورای شهر به این موضوع اختصاص داشته است.
در گزارش فوق با عنوان "تصویب اعتبار 400 میلیون تومانی جهت خدمت‌رسانی برای زوار اربعین"  می‌خوانیم: "با تصویب در صحن علنی شورای شهر، لایحه اختصاص 400 میلیون تومان جهت خدمت رسانی به زوار اربعین با مشارکت شهرداری کرج به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در جلسه علنی شورای شهر کرج که پیش از ظهر دیروز در سالن جلسات شورا برگزار شد، لایحه مربوط به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر که از سوی سازمان زیباسازی شهرداری کرج ارائه شده بود، مطرح و بررسی بیشتر در این زمینه به جلسات بعد موکول شد.

در این جلسه یکی از موضوعاتی که مطرح شد طرحی درباره پرداخت حق جلسه برای اعضا شرکت کننده در جلسه هیئت عالی سرمایه‌ گذاری شهرداری کرج بود که مورد تاکید بسیاری از اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد در کمیسیون برنامه و بودجه تعیین تکلیف شود.
شهردار کرج درباره این لایحه با بیان اینکه لایحه مورد نظر باید با در نظر گرفتن تعداد جلسات کارگروه‌ها و میزان سختی کار باشد، گفت: در صورت اجرایی شدن این لایحه، دیگر نیازی به پرداخت‌های مازاد نخواهد بود و امیدوار هستیم که این لایحه با جمع بندی اعضای شورا به نتیجه مطلوبی برسد.
 یکی دیگر از موضوعاتی که روز گذشته در صحن علنی شورای شهر عنوان شد، برگزاری مراسم اربعین با مشارکت شهرداری کرج بود و که بنابر این لایحه شهرداری خواستار اختصاص 400 میلیون تومان جهت خدمت رسانی به زوار کربلا شده بود که به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
در پایان گزارش فوق و تنها در چند خط موضوعی مهمی بیان و اعلام شده است: "از دیگر موارد مطرح شده در جلسه علنی شورای شهر کرج موضوع تسهیلات 200 میلیارد تومانی بانک شهر برای اجرای پروژه‌های شهرداری کرج بود که با لایحه‌ای که از طرف شهرداری کرج به شورا ارائه شد این مبلغ به 350 میلیارد تومان افزایش یافت و به تصویب اعضای شورای شهر رسید."
معنی چند خط کوتاه در خبر پایگاه رسمی شهرداری کرج این است که با مجوز شورای شهر، شهرداری می‌تواند 150 میلیارد تومان دیگر از بانک شهر استقراض کند.
وام‌هایی که باز پرداخت آن با سود 23 درصدی است!
این شیوه استقراض‌های عجیب را نخستین‌بار علی ترکاشوند در شهرداری کرج اجرا کرد.
وی در تاریخ پنجم آذر سال 92 در آیین متمرکز افتتاح پروژه بلوار شهید مصطفی خمینی(ره) گفته بود: " 100 میلیارد تومان از بانک شهر وام می گیریم"
برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی می‌پرسند، در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است و حتی دولت بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های خود را به دلیل نبود بودجه و اعتبارات کافی اجرا نمی‌کند، چگونه در شهرداری کرج هر روز پروژه‌ای جدید تعریف و به اجرا گذاشته می‌َشود؟
این کارشناسان معتقدند که با ادامه شیوه فوق، شهرداری کرج به زودی ورشکسته شده و چیزی به غیر از زمین‌های بیت‌المال را نداشته و در آخر هم مجبور به فروش این اراضی می‌شود.
به طور قطع در این امور حساس و مهم باید دستگاه‌های نظارتی و کلان کشور اقدام به بررسی پرونده‌ها و شیوه عملکردها کنند.
این وضعیت مردم کرج را به یاد خطبه‌های نماز جمعه خرداد 94 می‌اندازد که آیت‌الله حسینی‌همدانی در آن خطاب به اعضای شواری شهر کرج گفته بود: اگر شورای شهر نمی‌تواند و یا جرات سوال در مورد قطار شهری را ندارد به من اعلام کند تا من از تربیون نمازجمعه سوال نمایم. اگر شورای شهر جرات سوال از شهردار را دارد سوال کند که چرا کارها خوابیده و پارکینگ‌هایی که ساخته شده چرا به بهره‌برداری نمی‌رسد و با هم پاسکاری می‌کنید."
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
زمینها را که قرار بود برای اجرای پروژه قطار شهری اختصاص بدهند .
راستی از قطار شهری چه خبر ؟
پرسنل پیمانکار حقوق گرفتند ؟
پیمانکاران جزء به مطالباتشان رسیدند ؟
اصلا کسی احساس مسئولیت میکند ؟
میدانید کانون چندین خانواده از هم پاشیده شده ؟
و.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
چرا نظزات را انتشار نمی دهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار