کد خبر: ۳۱۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 22 October 2016


با حضور مسئولان و خیران محلی خانه زکات شهر کوهسار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله طاهری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح خانه زکات شهر کوهسار واقع در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و به همت مسئولان و خیران کوهسار و با استفاده از امکانات جدید ایجاد شده در خانه زکات، امیدواریم شاهد رشد چشمگیر زکات و نهادینه شدن فرهنگ زکات در این منطقه باشیم.

وی در ادامه گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری مودیان زکات شهرستان ساوجبلاغ در مجموع رقمی معادل سه میلیارد ریال بابت زکات به کمیته امداد پرداخت کرده اند.

طاهری گفت: ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و الباقی برای عمران و آبادانی روستاها و در امور عام المنفعه مصرف می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز اضافه کرد: گام‌های موثری به منظور تقویت این فریضه الهی در استان البرز برداشته شده که در این بین می توان به مشارکت صاحبان واحد های صنفی میادین بزرگ اشاره کرد.

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکاء در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد، زکات است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز افزود: این نهاد با هدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می کند.

طاهری تاکید کرد: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغین و روحانیون، تشکیل ستاد زکات، برگزاری نشست های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در استان البرز و شهرستان های این استان انجام شده است.

گفتنی است؛ در این برنامه از دکتر آلبرت نیکوکار مسیحی و برخی خیران و پرداخت کنندگان برجسته زکات شهر کوهسار نیز تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار