کد خبر: ۳۱۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 23 October 2016


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش مهارت و ارتقای سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهمترین برنامه‌های وزارتخانه برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ربیعی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در صندوق توسعه ملی تصمیم گرفته شد که نرخ سود تسهیلات در مناطق غیرمحروم به 11 درصد و در مناطق محروم به 7 درصد برسد و این امر کمک شایانی را به اشتغالزایی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد مشاغل بیشتر در کشور به مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: افزایش گفتمان مهارت‌های آموزشی،‌ افزایش هم‌راستایی برنامه‌های مهارتی با برنامه‌های اقتصادی کشور، افزایش انسجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارتقای سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در برنامه‌های اقتصادی کشور و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف و ارتقاء استانداردهای آموزش‌های مهارتی تا سطح جهانی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه درصدد تدوین برنامه‌های تخصصی در جهت ایجاد اشتغال برای افراد دارای مهارت هستیم، ادامه داد: اکنون شاخصه‌های توسعه انسانی بسیار اثرگذار است و معیاری برای رشد و توسعه نیز محسوب می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه برنامه اشتغال فراگیر ضدفقر و براساس توانمندسازی تدوین شده است، افزود: ضرورت دارد سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت‌های ادراکی را نیز برای افزایش توانایی‌ها در برنامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده به تناسب‌سازی اشتغال روی آوریم و گفتمان مهارت‌آموزی را افزایش دهیم تا هر ایرانی بتواند حداقل یک مهارت را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار