کد خبر: ۳۱۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 23 October 2016


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار شغل ایجاد شد، گفت: در حال حاضر ۴.۵ میلیون دانشجو برای ورود به بازار کار آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، علی ربیعی در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که عصر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: عوامل زیادی در مورد دلایل بیکاری افراد وجود دارد که یکی از این موارد فقدان مهارت در نزد کارجویان است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های متعددی برای گسترش مهارت و نخبه‌پروری در کشور دارد، افزود : عامل دوم مسئله روانی است و آموزش و توانمند شدن افراد جامعه توسعه شاخص انسانی را به همراه دارد.

ربیعی با بیان اینکه آینده‌ای بهتر در بخش مهارت برای جوانان متصور هستیم، افزود: ایجاد شغل بیشتر برای جوانان در حال بررسی است و این مهم در حال حاضر در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد ساز و کار بین اشتغال و مهارت هستیم، افزود: شاخص توسعه انسانی مهمترین اثر را در این راستا دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز در جلسه صندوق توسعه ملی نرخ تسهیلات 11 درصد شد، گفت : این نرخ برای مناطق محروم 7 درصد است.

وی با بیان اینکه برای ورود به رقابت‌های جهانی باید شاخص توسعه انسانی رشد یابد، افزود : یکی از راه‌های این امر برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

ربیعی با اشاره به رسیدن به رشد 8 درصدی‌ گفت‌: برای رسیدن به 3 درصد از این رشد می‌توان به مهارت‌های فنی‌وحرفه ای تکیه کرد.

وی با بیان اینکه باید قابلیت انسانی در جهت بهبود وضع محیطی انجام شود، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای باید علاوه بر مهارت فنی، مهارت ادراکی و انسانی را در بین مهارت آموزان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه آموزش فنی وحرفه ای یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: شغل به معنای استخدام نیست و سازمان فنی‌وحرفه ای در حال حل این مسئله است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در وزارت خانه تعاون برنامه‌ریزی شده تا متناسب با بازار کار مهارت ارائه شود، ادامه داد : نیازهای استان‌ها شناسایی شده است و فنی‌و حرفه ای متناسب با آن آموزش خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 94 آغاز شده است، افزود : باید گفتمان مهارت آموزی در جامعه افزایش یابد.

ربیعی با اشاره به اینکه باید مهارت مناسب با توسعه کشور انجام شود، ادامه داد : این مهارت‌ها هم باید هماهنگ با مدارس و مراکز آموزشی ارائه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آموزش فنی‌وحرفه ای در پروژه‌های کشوری تاثیر دارد، افزود : برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و بازار کار باید آموزش‌های فنی‌وحرفه ای تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال استانداردهای آموزشی مهارت تا کلاس جهانی هستیم، گفت : توانمند سازی نیروی کار سبب توسعه کیفیت صادرات می‌شود.

وزیر کار با بیان اینکه تورم از 46 درصد به 9 درصد رسیده است، افزود‌: نرخ ارز نیز کاهش یافته و سود بانکی از 28 درصد به 18 درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال 93 و 94 با ریزش نیروی کار روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 450 هزار شغل ایجاد شده ‌و 4.5 میلیون دانشجو در حال حاضر برای ورود به بازار کار آماده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار