کد خبر: ۳۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 24 October 2016


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه پیشنهاد شده مراکز علمی کاربردی و دانشجویان مشمول کمک های دولتی شوند، گفت: این دانشگاه درصدد معرفی ۱۰۰۰ رشته مهارتی جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید در مراسم افتتاح یکی از مراکز علمی و کاربردی استان البرز، که صبح دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری برای پذیرش دانشجو در کل کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار ظرفیت داشتیم، اظهار کرد: از این میزان ۸۰۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۶۰۰ هزار متقاضی برای حضور در کلاس وجود دارد، افزود: در سال های اخیر ظرفیت سازی بدون برنامه در کشور صورت گرفته، این مهم بدون پیش بینی روند جمعیتی کشور لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته انتظار می رود در سال جاری در کل مراکز علمی کاربردی ۸۰ هزار نفر ثبت نام کنند.

امید با تاکید بر اینکه سهم هر مرکز از دانشجویان ۸۰ الی ۱۰۰ دانشجو است، تصریح کرد: برخی کلاس های دانشگاه های روزانه کشور در سال جاری نیز خالی مانده است، بر اساس پیش بینی صورت گرفته این روند تا پایان برنامه هفتم توسعه ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه تاخیر در ثبت نام این دانشگاه ناخواسته بود اما از سال آینده شاهد این مهم نخواهیم بود، گفت: درصدد معرفی هزار رشته مهارتی جدید هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: طی یک ماه اخیر بعد از ۸ سال شورای مرکزی دانشگاه علمی کاربردی جلسه تشکیل داد.

وی با بیان اینکه سطح بندی مراکز در سطح کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده مراکز علمی کاربردی و دانشجویان نیز مشمول کمک های دولتی شوند.

امید با تاکید بر اینکه ارتقاء کیفیت در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد، گفت: این مهم در مراکز هم جوار با صنایع با سرعت بالاتری انجام می شود.

وی با اشاره به انعطاف پذیری دانشگاه های جامع علمی کاربردی در سطح کشور، افزود: در راستای رفع موانع تلاش صد درصدی را به کار خواهیم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار