کد خبر: ۳۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 25 October 2016


همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مانور مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور فرماندار ساوجبلاغ ، نمایندگان ادارات در سالن جلسات اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ به میزگردی برگزار شد.

فردین حسین زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ در این مانور به تشریح برنامه مانور پرداخته و گفت که تمامی مراحل این مانور با حمایت استانداری البرز، فرمانداری و اداره کل دامپزشکی استان برنامه ریزی شده است.

در ادامه فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت:اداره دامپزشکی شهرستان به لطف خدا در سنوات اخیر بسیار فعالانه عمل نموده و جزء ادارات برتر شهرستان بوده است وی به موضوع بیوتروریسم در دنیای امروزی اشاره و گفت مبارزه در دنیای کنونی به سمت شکل های جدید و نوظهور سوق پیدا کرده و دشمنان اسلام هر زمان که بتوانند با استفاده از تکنیک ها و روشهای جدید اقدام می کنند و لزوم آموزشهای لازم و هوشیاری مسئولین بویژه ادارات مهمی همچون دامپزشکی و علوم پزشکی استان بیش از پیش نیاز است .

ابوالقاسم پالیزگیر در پایان همیاری و همکاری کامل ادارات مربوطه را در خصوص وقوع بحران های احتمالی علی الخصوص بیماریهای فوق حاد و نوظهور را خواستار شده و افزود مبارزه علیه بیماریهای مشترک انسان و دام مصداق پدافند غیر عامل است.

وی از مسئولین خواست به اهمیت این بیماری توجه کرده چرا که این بیماری علاوه بر خطر انتقال آن به انسان ، خسارات سنگینی همچون خسارت اقتصادی برپیکره صنعت مرغداری کشور و محدودیت صادرات واردشده و لطمه بر صنعت توریسم را در برخواهد داشت.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز نیز به تشریح بیماری فوق حاد پرندگان (آنفلوآنزا) پرداخته و لزوم پیشگیری از آن را بسیار مهم دانست.

دکتر مسعود عصار بااشاره به وجود تعداد زیادی مرغداری در استان البرز و تولید 5/10 درصد تخم مرغ کشور در استان البرز خطرات این بیماری برای جمعیت انسانی به دلیل مشترک بودن آن و همچنین صنعت طیور کشور بسیار مهم توصیف و لزوم اختصاص بودجه مناسب به دامپزشکی جهت مقابله با این بیماری و سایر بیماریهای مشترک را خواستار شد.

وی از وجود 130 واحد پرورش ماکیان در ساوجبلاغ خبر داد وگفت : در سالهای اخیر بنا برنیاز مصرف کنندگان و روی آوردن آنان به گوشت بوقلمون 2 مزرعه پرورش بوقلمون ، 71 مزرعه مرغ گوشتی در شهرستان فعال است.

در پایان نیز نمایندگان ادارات حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات اداره متبوع خود پرداخته و اعلام آمادگی کامل خود را در زمان وقوع بحران و همکاری با اداره دامپزشکی استان اعلام نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار