کد خبر: ۳۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 25 October 2016


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوربا اعلام اینکه گرایش به مهارت آموزی در کشور افزایش یافته ، گفت: امسال 700هزارنفر در2 بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا، محمد امین سازگارنژاد روز سه شنبه درحاشیه بازدید ازسایت برگزاری هفدهمین دوره مسابقه های ملی ومهارت درمرکز تربیت مربی کرج درجمع خبرنگاران افزود: سال گذشته در مجموع حدود یک میلیون و 300 هزارنفر در کشور مهارت فرا گرفتند و امسال نیز این آموزش ها باجدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: انتقال مهارت به منابع انسانی موضوعی است که تمام جوامع بشری به آن نیازمند هستند که امراین مسیر رشد، توسعه وبهره وری به همراه دارد.

وی گفت: روز آمدی مهارت های آموزشی به ویژه برای جوانان بیکارو حتی شاغلان از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور است تا بتوانیم نیازهای بازارکار را تامین کنیم و برای تحقق این مهم درتلاش هستیم سفارش را از بخش های مختلف اقتصادی بگیریم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در زمنیه های تولید، خدمات، صنعت، معدن وتجارت و کشاورزی خدمات متناسب با نیاز بازار را پوشش دهیم.

سازگارنژاد بیان داشت:ارائه مجموعه سبد آموزش ها دربخش دولتی و خصوصی و رفتن به سمت جامعه ای با مهارت از برنامه های این سازمان است.

وی درخصوص شکاف بین صنعت ودانشگاه گفت: متاسفانه بیشتر دانشجویان کشور مهارت انجام کار را ندارند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان پل ارتباطی، دنیای دانش را به دنیای کار نزدیک می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورافزود:امیدواریم خانواده ها،جامعه ، صاحبان مشاغل وهمه بخش های مختلف بر ارزش بی بدیل مهارت تاکید، توجه و سرمایه گذاری کنند تا مسیرنهایی رشد، توسعه و بهره وری هموارشود.

وی افزود: متاسفانه دربخش دولتی اعتبارات اندک است اما ایجاد فرصت ، هم افزایی و همکاری ازسوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای هموارکردن بسترهای مناسب تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شده است .

این مسئول به موضوع تبادل اطلاعات با منابع خارجی اشاره کرد و گفت:

در حوزه اقتصاد مقاومتی، تبادل تجربیات بین الملی برای کار لازم است که امیدواریم همه منابع انسانی ما بتوانند به گونه ای توانمند شوند که درهمه جا هویت خود را نشان دهند.

وی یادآورشد که صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرده به تمام مدال آوران

وافرادی که می توانند دوره های آموزش مهارتی را بگذرانند درقالب شرکت تعاونی، شرکت خصوصی یا کارگروهی وام ارزان قیمت اعطا می کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات موثر آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور گفت: مجتمع نفتی عسلویه که تا سال گذشته ازنیروهای ماهرخارجی

برای انجام طرح های فنی آن استفاده می شد اکنون دارای بیش از 80 هزارنیروی داخلی ماهر داخلی است که با همت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 10 سال گذشته، آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی افزود: افرادی که آموزش های مهارتی را دنبال می کنند حدود 20 درصد آنان جذب بازار کارمی شوند.

سازگارنژاد خاطرنشان کرد که درحوزه کارآفرینی چهاردرصد جامعه می توانند جذب حوزه کارآفرینی شوند.

هفدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت از دوم ماه الی پنجم آبان ماه جاری دراستان البرزدرحال برگزاری است که دراین مسابقه حدود 500 نفر ازمهارت آموزان در 29 رشته شرکت دارند که تعداد حاضران نسبت به مدت سال گذشته ازافزایش 6درصدی برخورداراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار