کد خبر: ۳۱۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 25 October 2016


رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی فضایی ایجاد می کنند که راه فرار مجرمین از عدالت سلب و بی گناهان مجازات نشوند، گفت : در جهت کوتاه کردن زمان دادرسی و اعتمادسازی ارائه گزارشات کارشناسان مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احمد فاضلیان در مراسم آیین بزرگداشت روز کارشناسان رسمی دادگستری که عصر امروز در سالن باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه علم و عدالت 2 رکن در قضاوت است، اظهار داشت: قضاوت باید عالمانه و آگاهانه باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه برای احقاق حق باید راه دادرسی کوتاه شود، افزود: یکی دیگر از عوامل احقاق حق، اعتماد سازی است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی فضایی ایجاد می کنند که راه فرار مجرمین از عدالت سلب و بی گناهان مجازات نشوند، گفت : در جهت کوتاه کردن زمان دادرسی و اعتمادسازی ارائه گزارشات کارشناسان مورد نیاز است.

فاضلیان با بیان اینکه باید قضات و کارشناسان استقلال داشته باشند، ادامه داد: کارشناسان رسمی باید بر اساس اطلاعات خود تشخیص دهند و اسرار مردم در نزد آنها محرمانه است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان باید مهارتهای علمی خود را افزایش دهند، بیان کرد: این ارتقا باید به صورت یکدست در بین کارشناسان باشد تا قضات بتوانند از نظر همه آنها استفاده کنند.

فاضلیان با بیان اینکه تعرفه‌ها باید رعایت شود، افزود : عدم رعایت تعرفه ها می‌تواند سبب ایجاد مفسده شود.

فاضلیان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی در مورد شکایت و خواهان به کارشناسان آغاز شده است، افزود : اختلاف بین کارشناسان بر سر یک موضوع باید با برگزاری جلسه بین خود آنها حل شود.

کانون کارشناسان البرز 440 نفر عضو دارد

محمدرضا کدیور نیز در این مراسم ‌با اشاره به اینکه ثبت نام کشوری انتخابات شورای عالی کارشناسان ایران از 25 مهر ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت : با شکل گرفتن استان البرز، کانون کارشناسان مستقل برای البرز شکل گرفت.

رئیس هیئت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان البرز با بیان اینکه کانون کارشناسان البرز 440 نفر عضو دارد، افزود : در حال حاضر 6 نفر در مرحله سوگند و 44 نفر در مرحله آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه در کل جمع اعضای کانون نزدیک به 500 نفر می‌شود، گفت : اعضای کانون از افراد با تجربه و دارای سوابق علمی هستند.

کدیور با بیان اینکه در گروههای کارشناسی 12 گروه مجزا وجود دارد، ادامه داد: 75 زیر گروه هم وجود دارد.

وی افزود: به منظور استفاده از نظرات کارشناسان، کمیته‌های مشورتی در کانون وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار