کد خبر: ۳۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 25 October 2016


سرپرست فرمانداری شهرستان کرج گفت: افزایش سرانه‌های فضاهای کتابخانه‌ای در کرج در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی قنبرزمانی ظهر امروز در نشست انجمن‌های کتابخانه‌ای کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای استان البرز توسعه و افزایش سرانه‌های فضاهای کتابخانه‌ای است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی دراین کلانشهر لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فضای مطالعه‌ای در کرج نیز متناسب با جمعیت با رشد و توسعه همراه شود.

سرپرست فرمانداری کرج ادامه داد: هم اکنون فضاهای کتابخانه‌ای و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های این شهرستان با محدودیت مواجه است و لازم است تا مسیر توسعه و پیشرفت را به درستی طی کند.

قنبرزمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه بیشتر باید مطالعه و کتابخوانی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر گسترش دهیم افزود: نقش مطالعه در پیشرفت و توسعه برکسی پوشیده نیست لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که دسترسی به فضاهای کتابخانه‌ای و منابع کتاب برای همگان در دسترس باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی برخی از ارگان‌ها انجام شد ایجاد ایستگاه‌های مطالعه است،‌ خاطرنشان کرد: با توسعه ایستگاه‌های مطالعه در کرج می‌توان دسترسی مردم به کتاب را آسان‌تر کرد و مردم در تمامی مکان‌ها و هنگام جابه‌جا شدن با اتوبوس نیز از این امکانات استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این راستا در نظر داریم تا تعداد ایستگاه‌های مطالعه در کرج را به 24 مورد افزایش دهیم،‌ گفت: هم اکنون 16 ایستگاه مطالعه در کرج فعال است.

قنبرزمانی با بیان اینکه مردم از این ایستگاه‌ها استقبال بسیار خوبی کردند افزود: در این راستا و با توجه به استقبال مردم تعداد این ایستگاه‌ها با توسعه همراه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای تأکید کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه این فضاها استفاده از ظرفیت خیران است.

سرپرست فرمانداری کرج اظهار داشت: توسعه این فضاها نیز در روستاهای کرج نیز باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته قنبرزمانی هم اکنون روستاهای نساء حسنکدر، سیاهکلاهان و محمود آباد، راشته و احمد آباد دارای کتابخانه سیار روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار