کد خبر: ۳۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 26 October 2016


رئیس بسیج دانش آموزی البرز گفت: اعزام 25 هزار دانش آموز این استان به سفر معنوی - آموزشی راهیان نور به جنوب کشور آغاز شد.

سرهنگ یدالله لک روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اردوی راهیان نور یک سفر معنوی - آموزشی است که در آن دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوره دوم در قالب کاروان به مناطق جنوب کشور اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: هر ساله این اردو با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت ، تقویت روحیه خودباوری و جهادی ، احساس مسوولیت در مقایل ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی ، مشارکت پذیری ، بصیرت شناسی ، مهارت دفاعی و دانش افزایی در زمینه دوران هشت سال دفاع مقدس در مدارس کشور برگزار می شود.

رئیس بسیج دانش آموزی البرز ادامه داد، اعزام دانش آموزان به این اردوی ارزشمند طی دو ماه انجام می شود به گونه ای که در آبان ماه دانش آموزان پسر و در آذر ماه نیز دانش آموزان دختر به مناطق جنگی جنوب کشور سفر می کنند.

لک گفت: اردوی راهیان نور دانش آموزان نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز 5 روزه است که در آن دانش آموزان از نزدیک با حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند.

وی یادآور شد: در کاروان های راهیان نور دو معلم مسوولیت دانش آموزان را در طول این اردو بر عهده دارد و یک راوی ، روحانی و یک امدادگر جمعیت هلال احمر استان البرز نیز دانش آموزان را در بخش آموزشی ، فرهنگی و خدمات امدادی در هر اتوبوس را تحت پوشش قرار می دهند.

به گفته وی ، در این سفر دانش آموزان قبل از اعزام به مناطق جنوبی کشور در قالب کاروان های راهیان نوربیمه می شوند.

لک بیان کرد: در این اردو برای آشنایی و درک فلسفه دفاع و فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر دانش آموزان البرزی برنامه های متنوعی در قالب نشست های آموزشی ، بازدیدی ، نمایشی ، صبحگاه مشترک ، مسابقات فرهنگی و ... پیش بینی شده است.

این مسوول افزود: دانش آموزان و مربیان در این سفر معنوی بار دیگر با امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار