کد خبر: ۳۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 30 October 2016


قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: زمان اجرای آزمایشی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دوم دی ماه تمام می شود و باید دائمی می شد، اما با اقدامات هفته گذشته بنیادوفراکسیون ایثارگران و شاهد در مجلس، این قانون دائمی و یکی از دغدغه های بزرگ برطرف شد.

به گزارش ایرنا، سردار محسن انصاری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: اصلاحات مد نظر امروز یا روزهای آتی تحت یک طرح دو فوریتی در مجلس مطرح می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز قلب های انقلابی و خون شهیدان انقلاب اسلامی، ایران را به کشوری اثرگذار و تعیین کننده در معادلات جهانی تبدیل کرده است.

انصاری تصریح کرد:‌ رسالت همه ما در این زمان است که باید از خط مشی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

وی اظهار داشت: امام راحل عشق وافری به شهدا داشتند و خیلی از ملاقات هایشان تعطیل می شد ولی ملاقات با خانواده شهدا تعطیلی نداشت و مقام معظم رهبری نیز چنین هستند.

وی گفت: امام راحل که شهدا را گل های باغ رسالت می نامیدند، می فرمودند

خداوندا تو می دانی که آمریکا و استکبار گل های باغ رسالت تو را پرپر کردند و در این دنیا تنهاییم تو ما را یاری کن.

سردار انصاری همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده، بیان داشت: امام خمینی (ره) جمله ی معروفی دارند راجع به این طفل 12 ساله که فرمودند قلب کوچک شهید فهمیده ارزشش از زبان و قلم ما صدها برابر بیشتر است.

وی گفت: من اعتقاد دارم آن قلب و آن معرفتی که شهیدان پیدا کردند یک موضوع سه بعدی است که نسبت به ولایت پیدا کردند و شهیدان ما ارزششان به این است که به تبعیت از امام و ولایت شان در این راه قدم برداشتند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: قلبی که دارای این ویژگی سه گانه باشد شهیدسازی می کند که این سه ویژگی شناخت ولایت، تبعیت از ولایت و یقین به ولایت است.

وی تصریح کرد: آنچه که ما را تا به امروز رسانده همین شناخت و یقین و تبعیت بوده است و آنچه که آینده ما را می سازد بنا به تجربه و تاریخ همین قلب خواهد بود.

سردارانصاری گفت: این قلبی است که همه ی عناصر ارزشی و انقلابی در این کشور دارند و باید این قلب و ویژگی هایش را باید حفظ کند و راه آینده و گذشته ما از این طریق است که رهبر هم هوشمندانه به آن تاکید می کنند.

وی بیان داشت: ایران اسلامی سرافرازانه به عنوان یک کشور مستقل به پیش می رود در حالیکه قبل از انقلاب پایگاه استقرار خیلی از کشورهای استکباری و سلطه گر بود و امروز پیشرفت هایمان را مرهون استقلای می دانیم که از خون شهدا به دست آورده ایم.

وی این پیشرفت ها را در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و امنیتی دانست و افزود: امروز قطب علمی منطقه ای هستیم و از نظر نظامی و اقتدار و قدرت نظامی هم امروز 10 برابر روز آخر جنگ و حتی بیش از آن، قدرت نظامی داریم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: این اقتدار علمی و اقتدار نظامی و ایمانی و امتی ما مربوط به امت اسلامی است و امروز یکی از پاهای ثابت مذاکرات قدرت های جهانی جمهوری اسلامی است و باید این قدرت امروز را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: حفظ این قدرت بستگی به این دارد که آن راهی که تا به امروز با قدرت، صلابت و اقتدار انقلابی رسانده آن را ادامه دهیم که همان راه امام است و مقام معظم رهبری نیز آن را تبیین می کنند.

سردار انصاری گفت: به مباحثی که رهبری همچون انقلابی گری، وحدت، انسجام و جهاد کبیر تاکید کرده اند شک نکنید زیرا نکته ای که مقام معظم رهبری بر روی وحدت و انسجام می گویند تجربه ای است که در دفاع مقدس به دست آورده ایم و از تمام گردنه ها عبور کردیم و بعد از رحلت امام و دفاع مقدس زیر سایه امامت و ولایت و با انسجام و وحدت راهمان را طی کردیم.

وی افزود: آنچه که در جهاد کبیر مطرح است این است که از نقشه دشمن تبعیت نکنیم تا اتحاد و انسجام ما را از بین نبرد و مردم ما را مایوس نکند، ما را به لحاظ علمی واقتصادی عقب نیاندازد تا ما را به لحاظ فرهنگی دچار رخنه و نفوذ کند.

وی تاکید کرد: نفوذ جدید دشمن در امت ما نفوذ سال 60 و نفوذ فیزیکی نیست بلکه فرهنگی، مدیریتی و درون جامعه اسلامی است.

سردار انصاری ادامه داد: بحث انقلابی گری امروز در کشور ما دو خط است که انقلابی و غیرانقلابی که چپ و راست نیست و انقلابی همان داشتن روحیه رزمندگان است.

وی افزود: امروز با این سه کلید واژه که قلب های خودمان با معرفت الهی و با یقین، اعتقاد به ولایت و تبعیت از ولایت که همان قلب شهیدان ماست و بزرگتر از قلم ها است می خواهیم حماسه هایی بسازیم که رزمندگان ما در منطقه مقاومت آن حماسه ها را شکل می دهند.

وی بیان داشت: البرز هم با 54 شهید مدافع حرم در این صحنه شجاعانه وارد شد که مایه مباهات مردم این استان است؛ همانطور که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند امروز هم در صحنه های مقاومت افتخارآفرینی می کنند.

سردار انصاری در ادامه با اشاره به جامعه بزرگ هدف در استان البرز و وجود 25 هزار نفر ایثارگر در این استان که 9 هزار نفر از آنان را ایثارگران میهمان تشکیل می دهند برای مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این آیین ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ابراز امیدواری کرد که در کنار مسئولین استان فرد موثری برای برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری و خدمات رسانی مطلوب باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار