کد خبر: ۳۲۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 30 October 2016


کتاب 'تصفیه پسماند های صنعت نفت و کنترل آلودگی' نوشته دکتر شهریار جعفرنژاد عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست کشور مستقر در کرج در یکی معتبرترین مراکز انتشاراتی جهان منتشر شد.

احمد طالبی رئیس دانشکده محیط ریست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب در انتشارات ال سی ویر 'Elsevier' از معتبرترین و معروف ترین انتشارات علمی دنیا، با نام تصفیه پسماند های صنعت نفت و کنترل آلودگی 'Petroleum Waste Treatment and Pollution Control' چاپ و انتشار یافت.

وی اظهار داشت : انتشار این کتاب بیش از سه سال زمان برد زیرا کارشناسان و ویراستاران انتشارات 'ال سی ویر' Elsevier به واسطه اعتبار این موسسه دقت نظر و سخت گیری های فوق العاده ای در نشر کتاب دارند.

طالبی با بیان اینکه به واسطه گسترش فعالیت صنایع و آلودگی هایی که به صورت طبیعی در پی آن رخ می دهد لازم است در این زمینه کارهای علمی بیشتری انجام شود، افزود: ترجمه فارسی عنوان این کتاب 'تصفیه پسماند های صنعت نفت و کنترل آلودگی' است که در زمینه صنعت نفت و محیط زیست منتشر شده است .

وی بیان داشت: دفتر مرکزی انتشارات 'ال سی ویر' Elsevier که قدمتی حدود 136سال در انتشار کتب علمی دارد در آمستردام هلند واقع است اما در کشورهای آمریکا، انگلستان و مناطق دیگر جهان نیز دفاتر ویژه ای دارد که این کتاب در آمریکا مورد بررسی و منتشر شد.

طالبی با بیان اینکه کتاب در هفت فصل و 378 صفحه منتشر شده، افزود: در این کتاب روش های متداول و پیشرفته در تصفیه مواد نفتی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس دانشکده محیط زیست گفت: مقدمه ای بر صنعت نفت، آلودگی ها و پسماندهای صنعت نفت، اثرات زیست محیطی صنعت نفت، حفاظت محیط زیست و قوانین محیط زیستی در صنعت نفت، پاسخ به ریزش و نشت نفت، کنترل و تصفیه آلودگی های هوا، تصفیه فاضلاب های نفتی و تصفیه خانه فاضلاب در صنعت نفت و مدیریت پسماندهای جامد در صنعت نفت عناوین فصول هفتگانه این کتاب را تشکیل می دهند.

قیمت این کتاب 150 دلار آمریکا بوده و فروش آن در سراسر دنیا آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار