کد خبر: ۳۲۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 30 October 2016


معاون قضایی ندامتگاه قزلحصارکرج گفت : ازابتدای سال جاری تاکنون 40 هزار999مورد ملاقات به مددجویان این ندامتگاه اعطا شده است.

علیرضا گرامی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار افزود:این ملاقات ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافت .

وی کاهش جمعیت کیفری در ندامتگاه قزلحصار را علت پایین آمدن تعداد ملاقات ها ذکر کرد.

گرامی گفت : از مجموع ملاقات های اعطا شده 35 هزارو 598 مورد کابینی، 2 هزار و 500 مورد حضوری و 2 هزارو 901 مورد خصوصی بوده است.

وی بیان کرد: این ملاقات ها با هدف کاهش ناهنجاری های ناشی از تحمل حبس و تقویت روابط عاطفی مددجویان با خانواده هایشان اعطا می شود.

گرامی خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ، بستگان درجه یک مددجویان شامل پدر، مادر ، برادر، خواهر ، همسر و فرزند با ارائه مدارک معتبر عکس دار می توانند در زندان با مددجویان ملاقات کنند.

وی همچنین بازسازی شخصیت مددجودیان و ایجاد بستر مناسب برای بازگشت سالم آنان به جامعه را از دیگر آثار مثبت این ملاقات ها ذکر کرد.

وی گفت: همچنین دراین مدت نیز یک هزارو 512 مددجو غیرمقیم این ندامتگاه به ندامتگاه های محل سکونتشان انتقال یافتند و ازمجموع این تعداد یک هزارو 412 مورد به اردوگاه های کاردرمانی استان تهران و بقیه مربوط سایر استان های کشور بوده است .

وی خاطرنشان کرد: همچنین دراین مدت نیز 84 مددجو اززندان استان های دیگر به قزلحصار انتقال یافتند.

وی ادامه داد: براین اساس قضات با حضور مستمر دراندرزگاه ها به بررسی مشکلات قضایی به بررسی تقاضای مددجویان می پردازند تا بسترانتقال آنان به استان های محل سکونتشان فراهم شود.

گرامی گفت:اعطای مرخصی به مددجویان و انتقال آنان به محل سکونتشان از راهکارهای مناسب برای کاهش جمعیت کیفری این ندامتگاه است.

وی بیان داشت : این طرح دررسیدگی به موقع و صدور احکام قطعی مددجویان موثر است زیراکاهش جمعیت کیفری موجب افزایش ظرفیت های بهداشتی، آموزشی ، اصلاحی و تربیتی می شود.

ندامتگاه قزلحصار یکی ازچهارزندان مستقر درکرج است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار