مردم چهارمحال و بختیاری امسال نیز در قالب برپایی موکب قمر بنی هاشم (ع) از زائران کاروان پیاده نجف تا کربلا میزبانی می کند.
کد خبر: ۳۲۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 31 October 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، همه سال در ماه صفر و در آستانه اربعین شهادت سید و سالار شهیدان میلیون نفر از سراسر جهان برای عرض ارادت مسیر بین نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می کنند.
در بین این مسیر که عمودهای مختلفی نصب شده است از سوی ارادتمندان حضرت با عبدالله حسین (ع) هزاران هیات عزاداری یا به زبان عربی 'موکب ' نذورات خود را بین زائران پیاده تقسیم می کنند.
زائران کاروان پیاده سید و سالار شهیدان در روزهای منتهی به اربعین در این مسیر از نذرها بهره می برند و تعدادی از موکب ها نیز علاوه بر توزیع غذای گرم بین عزاداران ،زمینه استراحت زوار را نیز فراهم می کنند.
از این رو امسال در چهارمحال و بختیاری نیز جلسات هماهنگی برای برپایی خیمه عزا یا موکب قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد و مسوولان و مردم برای برپایی این موکب اقدام همراه شدند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری گفت: موقعیت موکب حضرت قمربنی هاشم (ع) استان در نجف اشرف کنار عمود 285 و در کربلا شارع القبله الحسین علیه السلام برپا می شود.
سید جعفر موسوی افزود: امسال نیز مردم با برپایی موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نجف و کربلا روزانه میزبان صدها زائران اربعین حسینی خواهند بود.
به گفته وی،موکب قمر بنی هاشم (ع) در نجف اشرف امسال بیش از 7هزار غذا بین زائران حسینی توزیع خواهد کرد.
در اربعین حسینی هر ساله میلیون نفر زائر از سراسر جهان به سمت بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان حرکت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار