کد خبر: ۳۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 31 October 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از اجرای طرح‌های ویژه با هدف کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد در این شهرستان خبر داد.

حشمت‌الله کشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که مردم در دیدار با مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر مسؤولان مطرح می‌کنند، در رابطه با تردد سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان است.

وی افزود: طالقان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته و همجواری با باغات و فضاهای سبز متعدد و گسترده، شاهد ورود سگ‌های ولگرد از باغات و محیط طبیعی به محل‌ سکونت شهروندان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان تصریح کرد: به طور قطع وجود این حیوانات مزاحم، از نظر بهداشتی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در طالقان در دستور کار قرار گرفته است.

کشیری گفت: در این راستا جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها برگزار شده و در نهایت مقرر شد که سازمان‌هایی مانند محیط زیست و دامپزشکی و شهرداری‌ها با همکاری خود مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد اقدام به شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد کرده و سپس برای کاهش جمعیت آنها اقدام شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه کشتن سگ‌های بلاصاحب از نظر اخلاقی صحیح نیست و از سوی دیگر موجب افزایش آلودگی‌ها می‌شود، طرح جمع‌آوری و عقیم‌سازی این سگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان افزود: به همین دلیل طرح احداث سوله‌هایی برای نگهداری از سگ‌های ولگرد و عقیم‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است که شهرداری طالقان با تهیه سلاح‌ها و داروهای بیهوشی اقدام به جمع‌آوری این سگ‌ها کرده و سپس در مکان‌های از پیش‌ تعیین شده،‌ این حیوانات عقیم‌سازی و نگهداری شوند.

کشیری در پاسخ به این پرسش که آیا طرح‌ اتلاف سگ‌های ولگرد در این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: در چند سال اخیر هیچگونه طرحی با هدف کشتن و اتلاف سگ‌های بلاصاحب در طالقان اجرا نشده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون سگ‌های بلاصاحب از سطح شهرستان طالقان جمع‌‌آوری و برای نگهداری به مکان‌هایی که با این هدف راه‌اندازی شده‌اند در دیگر شهرستان‌های استان منتقل می‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار