دادگو در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج، درخواست‌های مدیریت شهری مرکز استان البرز از رئیس جمهور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۲۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 01 November 2016
بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌ها، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان هفته آینده میهمان مردم استان البرز است.

در همین رابطه دو جلسه از شورای اسلامی شهر کرج اختصاص به بیان مطالبات و خواسته‌های مدیریت شهری مرکز استان البرز به رئیس جمهوری اختصاص داشته است.

مقرر شده که مطالبات فوق پس از دسته‌بندی هنگام سفر رئیس جمهوری به استان البرز و بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان کرج به اطلاع وی برسد.

در این ارتباط محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما در کرج این مطالبات را تشریح کرد.

وی در این گفت‌وگو اظهار داشت: استان البرز دارای مشکلات، کاستی‌ها، نیازها، استعدادها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است که با رفع کمبودها و تقویت نقاط قوت، می‌تواند یکی از استان‌های توسعه‌ یافته کشور به شمار آید.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: به طور قطع عالی‌ترین مقام اجرایی کشور نقش بسیار مهمی در رفع کاستی‌ها و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای دارد و به همین دلیل باید از فرصت سفر رئیس جمهوری به استان البرز بیشترین بهره‌برداری را برای توسعه و پیشرفت استان داشته باشیم.

دادگو تصریح کرد: به همین دلیل جلسات مختلف و رایزنی‌ها و کارهاش کارشناسی متعددی توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج صورت گرفت و مهمترین نیازها و مطالبات دسته‌بندی و تدوین شده است.

* رئیس جمهوری تکلیف باغ سیب و کاخ مروارید را مشخص کند

وی گفت: امیدواریم با ارائه این موارد به رئیس جمهوری، شاهد گام‌های خوبی در راستای رفع کمبودها و تقویت نقاط قوت و ظرفیت‌ها و استعدادها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: شهرستان کرج در گذشته به عنوان یک باغ شهر بسیار بزرگ و زیبا و خوش آب و هوا مطرح بود، اما با توسعه زندگی شهری و تخریب باغات و فضای سبز و تغییر کاربری‌ها، دیگر نشان زیادی از باغ‌شهر قدیمی کرج دیده نمی‌شود.

دادگو افزود: با این وجود برخی از باغات شهر از جمله باغ معروف سیب کرج و همچنین محوطه تاریخی و فضای سبز کاخ مروارید باقی مانده، اما در خصوص نحوه اداره و بهره‌برداری از آن اختلافاتی میان دستگاه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری کرج درخواست دارند که رئیس جمهور طی سفر به استان البرز، تکیلف این دو مجموعه مهم را مشخص کرده و نحوه تملک، نگهداری و حفظ آنها به صورت قطعی تعیین گردد.

* انتقال آب رودخانه کرج به تهران فاجعه زیست محیطی است

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر اظهار داشت: موضوع بعدی مربوط به طرح انتقال آب رودخانه کرج به تهران با احداث خط انتقال بوده که به استناد اظهارات کارشناسان و متخصصان، این طرح یک فاجعه زیست محیطی است.

دادگو افزود: اگر این طرح عملیاتی و اجرا شود، در کمترین زمان ممکن شاهد خشک شدن رودخانه، خشک شدن باغات و فضای سبز حاشیه جاده چالوس و به طور کلی از بین رفتن جغرافیای این منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل انتظار داریم که رئیس جمهور در این خصوص ورود پیدا کرده و اجازه ندهد که وزارت نیرو یک طرح غیر کارشناسی و غیر اصولی که با تمام قوانین و مقررات کشور مغایرت دارد را اجرا کند.

رئیس شورای شهر کرج گفت: همچنین انتظار داریم که حق آبه کشاورزی استان البرز از دو سد بزرگ و معروف طالقان و کرج به طور صریح و شفاف مشخص گردیده و با این کار انقلابی بزرگ در رفع مشکلات کشاورزان استان البرز را شاهد باشیم.

* قطار شهری کرج تبدیل به معضل شده است

دادگو در ادامه موضوع قطار شهری کرج را یکی از خواسته‌های اصلی اعضای شورا و شهرداری کرج توصیف کرد و بیان داشت: بیش از یک دهه است که کلنگ احداث مترو در کرج به زمین زده شده و کرج جزو نخستین کلانشهرهایی بود که برای ساخت مترو اقدام کرد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی اختلافات و مسائل ایجاد شده، پیمانکار به وظایف و تعهدات قانونی خود عمل نکرده و این در حالی است که تمام خواسته‌های پیمانکار از سوی مدیریت شهری اجرا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: به طور قطع با تعیین تکلیف مترو کرج، بخش مهمی از مشکلات مردم به ویژه مشکلات ترافیک، زیست محیطی، آلودگی‌ هوا و ... کاهش یافته و شاهد برون رفت کرج از معضل ترافیک خواهیم بود.

دادگو گفت: متاسفانه در حال حاضر موضوع اختلافات در قطار شهری کرج تبدیل به یک معضل شده و نیاز است که رئیس جمهوری دستورات قاطعی را در این زمینه صادر کند.

* وجود چهار زندان در کرج آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار چهار زندان بزرگ کشور در کرج اظهار داشت: کرج با جمعیتی حدود دو میلیون نفر دارای چهار زندان بزرگ است و متخلفان از سراسر کشور به این زندان‌ها منتقل می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: این امر موجب تحمیل آسیب‌های اجتماعی بسیاری به مرکز استان البرز شده و نزدیکی با پایتخت نیز این آسیب‌ها را تشدید کرده است.

دادگو تصریح کرد: این در حالی است که طبق قانون اقداماتی برای خروج چهار زندان فوق از کرج صورت گرفته و انتظار داریم که با دستور رئیس جمهور شاهد تسریع در اجرای این قوانین باشیم.

* پنجشنبه‌ها در کرج هم باید مانند تهران باید باشد

وی همچنین به لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز و به ویژه شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: به دنبال شکایت یک فرد حقیقی، مصوبه تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان البرز در روز پنجشنبه لغو گردید و این امر آسیب‌های زیادی به مردم تحمیل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: یکی از این آسیب‌ها افزایش تردد خوردوها و افزایش آلودگی هوا است و کارشناسان و حتی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز این گزارش ها را تایید کرده‌اند.

دادگو افزود: با توجه به نزدیکی شرایط و موقعیت کرج با تهران، باید در این استان نیز روزهای پنجشنبه تعطیل باشد و اگر این اتفاق صورت گیرد، هزینه‌های استان و به دنبال آن کشور به صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد. لذا در سفر رئیس جمهوری مدیریت شهری این موضوع را به عنوان یک درخواست مطرح خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: موضوعات دیگری از جمله ضرورت تسریع در احداث طرح امتداد اتوبان همت به کرج، تسریع در احداث کمربندی شمالی و جنوبی کرج و موضوعات مربوط به فاضلاب شهری نیز از سوی مدیریت شهری کرج طی سفر رئیس جمهوری مطرح می‌شود و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که شخص رئیس جمهوری به استان البرز دارد، این مشکلات برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار