کد خبر: ۳۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 01 November 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوسازی، چابک‌سازی و پژوهش سه برنامه اصلی سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در گردهمایی برنامه‌ریزی تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم باغبانی که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: توسعه برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های این سازمان است چرا که با تحقیق و پژوهش می‌توانیم به اهداف مورد نظر در زمینه کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نوسازی، چابک‌سازی و پژوهش سه برنامه اصلی این سازمان است افزود: این سازمان تاکنون به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده است و اثربخشی مناسبی در این زمینه داشته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به موفقیت است افزود: تاکنون 167 دستاورد سازمان تحقیقات کشاورزی تجاری سازی شده است که با انعقاد بخش خصوصی به مرحله اجرا رسیده است.

زند در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از مهمترین ظرفیت‌ها در کشور است که می‌تواند در رسیدن به اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار باشد افزود: توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی و رفع مشکلات آن می تواند گامی مهم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر باشد.

وی تحقیقات در این حوزه را مهم خواند و بیان داشت: هم اکنون زمینه هفت قرارداد تجاری سازی نیز فراهم شده است که در این راستا ارتباط بیشتری با بخش خصوصی فراهم شده است.

زند در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های موسسه تحقیقاتی باغبانی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های این موسسه تبدیل هفت مرکز تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف باغبانی به پژوهشکده است.

به گفته وی با این اقدام ارتقا و پیشرفت در این حوزه را شاهد هستیم.

وی رفع مشکلات بخش باغبانی کشور و توجه به باغداران را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد و به سمت تحولات اساسی در این حوزه پیش رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار