رئیس پارک علم و فناوری قم خبر داد؛
رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در یک سال گذشته تعداد شرکت‌های استقرار یافته در پارک علم و فناوری قم ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 03 November 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسین اخوان علوی در نشست صمیمی واحدهای فناور پارک علم و فناوری با استاندار قم که عصر چهارشنبه در سالن معصومیه(س) قم برگزار شد، با بیان اینکه محور فعالیت‌های این پارک ناظر به حمایت از واحدها و شرکت‌های فناوری نوپا بوده است، گفت: استان قم طی یکی دو سال گذشته در حوزه توسعه تجارت فناوری فعالیت و عملکرد خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات فناوران و نخبگان حوزه علم و فناوری نیاز به پیگیری و توجه دارد، گفت: واحدهای فناوری استان نیاز به حمایت و پیگیری درخواست‌ها و مشکلات خود از طریق مدیران ارشد استان دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و همکاری سازمان‌های دولتی با نخبگان و فناوران استان قم اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان بدون حضور و فعالیت واحدهای فناور و نخبگان حوزه فناوری رنگ و رمقی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات فناوری نرم شهر مقدس قم توانایی ارائه و عرضه به جهان اسلام را دارد، گفت: اگر از فناوران و نخبگان استان درست و کامل حمایت شود می‌توانند گره‌های بسیاری را از مشکلات استان باز کنند.

اخوان با اشاره به اینکه واحدها و شرکت‌های فناور روشنایی پارک علم و فناوری استان هستند، گفت: ۷۳ شرکت و واحد فناور شامل ۲۵ واحد فناور در حوزه علوم انسانی و ۲۵ واحد فناور در حوزه فنی و مهندسی و ۲۳ شرکت تحت مدیریت امور مؤسسات در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

ارتقای سطح پارک علم و فناوری

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای فناور استان قم نسبت به سال گذشته از ۵۸ به ۷۳ شرکت رسیده است، افزود: تعداد واحدهای فناوری استان با رشد ۶۵ درصدی مواجه بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اعلام این خبر که این پارک از سطح سه به سطح دو ارتقا پیدا کرده است، گفت: طبق گواه و تأیید مدیریت پژوهش و فناوری وزارت علوم، پارک علم و فناوری استان رشد و تحرک بسیار خوبی در پذیرش و حمایت از واحدهای فناور استان داشته است.

وی خواستار حمایت مدیریت استان از توسعه کمی و کیفی پارک علم و فناوری استان شد و افزود: دستیابی به سطح دوم در حوزه علم و فناوری کشور بستر توسعه ساختاری و فناوری پارک را فراهم می‌کند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار