معاون آموزش ابتدایی قزوین:
توسعه و تقویت سرمایه های ملی در آموزش و پرورش باید به گونه ای انجام گیرد که بتوانند در آینده در بخش های مختلف جامعه نقش آفرینی نمایند.
کد خبر: ۳۲۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 05 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای آموزشی منطقه آوج ، ضمن تبریک ایام الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بر حضور گسترده دانش آموزان و جامعه بزرگ فرهنگیان در این راهپیمایی دشمن شکن تأکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین دانش آموزان را سرمایه های ملی و اجتماعی کشور دانست و گفت: توسعه و تقویت سرمایه های ملی باید در آموزش و پرورش به گونه ای انجام گیرد که بتوانند در آینده در بخش های مختلف جامعه نقش آفرینی نمایند، لذا لازمه این کار تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی سالم و متعهد و دلسوز است که باید آموزش و پرورش به آن بپردازد.

ایشان با اشاره به یکی از راهبردهای حوزه معاونت ابتدایی که همان دسترسی همگانی به آموزش با هدف توسعه عدالت اجتماعی می باشد، اظهار کرد: راهکار لازم در ارتقاء نرخ جذب پوشش دوره ابتدایی و پیش دبستانی انسداد مبادی بیسوادی–کاهش نرخ تکرار پایه و توسعه پیش دبستانی به صورت یکساله–کلاس های چند پایه و دو زبانه می باشد که با اجرای این راهکار می توان به تحقق اهداف آموزش و پرورش و عدالت آموزشی دسترسی پیدا کرد.

طاهرخانی در ادامه بیان کرد: نتایج حاصل از عدم توسعه کمی در دوره پیش دبستانی افت تحصیل ، تکرار پایه ، ترک تحصیل ، بازمانده از تحصیل و بیسوادی می باشد که باید هزینه مضاعف صورت گیرد.

ایشان در خاتمه از فرماندار و سایر دستگاههای شهرستان خواستار کمک به همکاری و مساعدت در بحث شناسایی و جذب کودکان در دوره پیش دبستانی برابر تفاهم نامه وزارتی و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با توجه به ظرفیت 11 دستگاه که شریک برنامه هستند، شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار