استاندار قم توسعه زیرساخت‌های زائرپذیری قم را عامل مهمی در رشد و تقویت اشتغال ‌در قم برشمرد.
کد خبر: ۳۲۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی با تأکید بر لزوم اهتمام همه‌جانبه مدیران استان مبنی بر تحقق اهداف مورد نظر اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در زمینه اشتغال‌ اظهار کرد: برای دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده حوزه اقتصاد به‌خصوص در زمینه مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باید مؤلفه‌ها و شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و برای عملیات‌سازی آن‌ها گام برداشت.

استاندار قم افزود: در حال حاضر در کنار بحث حفظ وضعیت اشتغال کنونی، برنامه‌هایی مبنی بر ایجاد شغل در عرصه‌های مختلف استان باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد؛ یعنی هم عزم و اراده‌ای که وجود دارد تقویت ‌شود و هم این‌که مدیران استان با روحیه جهادی مضاعف به سمت اهداف مقرر حرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های خاص و متمایزکننده استان قم، بحث زائرپذیر بودن آن است که در اهداف کلان بحث توسعه استان همواره مورد توجه بوده، گفت: سهم زائرپذیری در مقوله خدماتی استان به رقم جالب توجه 55 درصد می‌رسد که با فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه امر زائرپذیری می‌توان قدم‌های بسیار خوبی در زمینه اشتغال در حوزه خدمات برداشت. 

صادقی با تأکید بر اهمیت توسعه بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‎های زائرپذیری، بیان کرد: در این صورت است که می‌توانیم به این 20 میلیون نفر زائر و مسافری که در طول سال به قم وارد می‌شوند خدمات مناسب و ارزنده‌ای ارائه دهیم و هم این‌که به 3 میلیون زائری که به‌طور متوسط سالانه از کشورهای دیگر وارد قم می‌شوند، خدماتی راضی‌کننده داشته باشیم. 

وی افزود: در گذشته نیز وعده‌هایی در همین زمینه داده ‌شد؛ اما برخی از آن‌ها عملیاتی نشد. همه باید کمک کنیم که با به فعلیت درآمدن چنین ظرفیتی، شاهد تحول خوبی در استان باشیم.

استاندار قم با اشاره به اهمیت محیط جغرافیایی استان قم به عنوان یک ظرفیت، تأکید کرد: برای مثال هم‌اکنون در طرح توسعه بلوار پیامبر اعظم(ص) و ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی با توجه به‌ پیش‌بینی‌هایی که شده، ظرفیت بسیار خوبی فراهم است که باید با اطلاع‌رسانی درست و شناساندن این ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاران را تشویق به فعالیت در این بخش‌ها کرد. 

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته گام‌های مناسبی در زمینه ساخت هتل، زائرسرا، اماکن رفاهی و فرهنگی و خدماتی در قم برداشته‌شده که تداوم آن‌ هم سبب تکریم زائر می‌شود، هم با در نظر گرفتن ذائقه و سلیقه مسافران و زائران به اشتغال‌ کمک می‌شود. 

صادقی با اشاره به این‌که یکی دیگر از مباحث بسیار مهم، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان است که زمینه خوبی در این‌باره در سطح استان فراهم است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر بحث مدرک‌گرایی دامن‌گیر بسیاری از جوانان شده و این در حالی است که کمبود و نبود شغل متناسب با برخی رشته‌های تحصیلی از جمله مشکلات جدی فراروی دولت است که در این خصوص به نظر من توجه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند تا حدود زیادی راهگشا باشد.

وی گفت: به هر صورت در کنار توجه به مقوله آموزش، نکته مهم دیگر این است که از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان باید در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کنیم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار